Wednesday, November 22, 2017

Min mann i senga!!

Da vi flyttet inn her, brukte vi lang tid på å skrape soveroms-taket, da det var malt med Jotaplast på gammel blank oljemaling. Derfor måtte det også grunnes med heftgrunning før det fikk to strøk maling. 
Dessverre viste det seg å være hull i det gamle skifertaket, så her lakk det inn vann ved store regnskyll i en periode, og malingen i mitt nyoppussede tak sprakk. Jeg lukket bokstavlig talt øynene for dette taket i flere år, men forbarmet meg over det under min første pillekur mot min betennelse i albuen, siden min vikar-lege sa at jeg skulle bruke armen, ikke holde den i ro. 
Nå kan jeg si at det var iallfall det jeg TRODDE legen sa, men jeg kan ha oppfattet feil, da min egen fastlege hevdet det motsatte nå. 
Uansett, -selv om jeg brukte lang tid, ble taket pusset og malt på nytt, og veggene fikk også to strøk med en litt gråere farge enn den vi hadde fra før. 
Både nattbord og toalettkommoden fikk også smake malings-kosten, mens gulvet fikk bare nytt teppe. 
 Gardinene fra butikken min har ligget lenge og ventet, sammen med de fine putene fra Florence Design, og jeg byttet skjermer på lampene mine.
(Jeg vet at det fremdeles mangler en taklist, men den ligger på gulvet og venter på ett strøk maling. Fikk pusset den med venstrehånden i går, trodde faktisk at jeg ikke ville få det til, men det var ikke så vanskelig!)
 Jeg brukte bildene på veggen her som utgangspunkt for fargevalget, og må si at jeg er ganske fornøyd. Særlig når jeg kan legge meg ned på nystrøkne putetrekk (Nei, gadd ikke stryke dynetrekk med venstre hånd, så de ble som de var!) Jeg bare elsker ny-strøkent sengetøy, men liker IKKE å stryke, så det blir ikke slik hver gang.
Grunnen er også såre enkel, for min mann driver med hodeputevoldtekt hver eneste natt!  Sånn nemlig ser puta han ut neste morgen, etter KUN å ha sovet her: 
Veldig stor vits.....
Takk for den, lissom!



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)