Tuesday, April 25, 2017

Idémyldring til Charlottes nye rom

Det er viktig å ha planene klare når man skal pusse opp. Planleggingen er jo halve gleden, og rommet til Charlotte har vi jobbet med -på arket, i flere måneder. Ikke en vegg er satt opp enda, men tapeten er bestilt! 

Charlotte hadde ett par ønsker før vi startet planleggingen, og det var at rommet skulle ha lyseblå vegger og detaljer i gull, samt dobbeltseng. 
Jeg hadde en sengegavl som har vært brukt i utstilling i butikken som jeg spurte om hun likte, og begynte å lete etter tapet. 
Den første tapeten jeg fant er denne, men den syns Charlotte hadde for mye blomster, så jeg lette videre. 
Frøken C vraket denne tapeten, men jeg liker den SÅ godt at jeg tror jeg må finne ett annet sted å ha den! 
Jeg fant lysekrone og sofa fra Eichholtz Interiors som vi forhandler i butikken. Charlotte likte begge deler kjempegodt, så lysekronen er allerede bestilt. Sofaen står på ønskelisten litt til. 
 Jeg kom også over en nydelig lyseblå tapet som jeg bestilte en rull av for å prøve, og den falt virkelig i smak. 
Vi kjøpte dette klesskapet til soverommet i hovedetasjen da det var jenterom, og nå når Leon har tatt over rommet, kræsjer det jo helt med stilen. Nytt garderobeskap til han kjøpte jeg allerede høsten 2015, men dette beistet er så tungt at det skal få stå til rommet nede er ferdig. Det skal altså stå på samme sted, bare en etasje ned. (Ønsker meg hull i gulvet, så jeg slipper å bære det rundt hele huset!)
Sånn ser drømme-sofaen ut:
Viktig å spare inn noen steder, så vi kjøper ikke ny kommode, bare pusser opp den vi har hatt på badet frem til nå.
Denne lampen har jeg alltid ønsket meg, men vet ikke helt hvor jeg kunne ha den. Siden jeg ikke fant passende lampe med gulldetaljer, skal vi prøve disse på nattbordene. Vi har de ikke på lager i butikken nå, men de skal komme i høst. Smellfine!! 
Det krøllete putetrekket over, kom jeg på at jeg hadde 4 av i skapet. Kjøpte de i Steinkjer i 1999, og har ikke brukt de på noen år, men syns de er så fine at jeg har aldri kvittet meg med de. 

Bedre bilde av Charlottes tapet:
 Det er ikke bestemt, men disse Maud-nattbordene har jeg på lager, og de er jo innmari fine.
 Litt dekor med gulldetaljer må hun nok få, og her er ett knippe fra nettbutikken min. (Hun får ikke prosecco-flaska da, for hun er ikke gammel nok!!)

Ellers er jeg på jakt etter ett lite rundt bord med gullfargede ben til sofaen, blått sengeteppe, og passende hotell-puter. Speil må vi også ha, og har funnet ett ovalt med gullramme, og mulig at det blir hvitt helfigurs da, om jeg ikke kommer over noe annet fint.  Har også ett smalt konsollbord vi kan bruke.
Jeg elsker sånne idé-kart, og har allerede begynt å sette sammen bilder til annekset som vi har jobbet litt med i kveld. Knipset noen bilder som jeg lover å legge ut snart.


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)