Wednesday, March 8, 2017

Nye planer!

Det er sykdom i huset, og jeg kjenner formelig den står og skraper på halsen min og vil inn. Foreløpig  er det bare ungene som hoster og harker, er bare redd for at jeg og mannen også skal bli slått ut. Det har vi ikke tid til, nemlig!

Jeg har nemlig store planer om å lage soverom til Charlotte i kjelleren, siden gubben plutselig bestemte seg for å skifte tak på uthuset før vi kan innrede der. Med mine stadige innredningsidéer må vi jo renovere noe. Har jo hus nok å ta av, må bare vinne i lotto først. 

I god tro på å kanskje begynne å tippe, har jeg kveld vært nede og ryddet og støvsuget det som opprinnelig var matbod, for å flytte inn julepynt og diverse stæsj dit. Kjellergangen må jo å ordnes, og dermed tømmes. I fjor passet jeg kaninen til dattera mi i 3 uker, og selv om jeg hadde ryddet ut etter den, fant jeg fortsatt halmrester sammen med jord og blader fra plantene mine som overvintrer på gulvet der inne. Møkkajobb!
Det to reoler i matboden, og jeg trodde jeg fikk brukt ene til julepynt, men så hadde jeg glemt at jeg har hundre blomsterpotter der, -tomme sådan, men jeg KAN jo få bruk for de en gang! *Himler med øynene!
 Må nok kjøre en hel del på Fretex, for det er skummelt mye som samles opp etter 7,5 år med butikk, samt 15 år med sparegris før det. . Jeg var nemlig innmari dårlig til å kaste, men heldigvis har jeg vokst det av meg. Nå bare lukker jeg øynene og tenker på noe annet mens jeg hiver.

Charlotte gleder seg veldig til å få større rom, og vi har allerede begynt å legge planer. Siden lillebror fikk så tøft rom før jul, kan ikke storesøster få noe dårligere.  Men vi skal være litt flinkere til å putte inn noen gamle møbler der, og ett mer feminint preg.  Rommet er nesten like stort som Leon sitt, -for det ligger rett under, men har mye mindre vindu (100x72cm). Charlotte skal få bestemme mye selv, og så interessert som hun er, blir det bare gøy. Favorittfargen hennes er lyseblå, og vi har allerede plukket ut en hvit sengegavl fra butikken min. Sengen blir 150cm bred, så vi får ikke plass til noen sofa, men en deilig lenestol må vi klare å skvise inn. Skal måle rommet i morgen, men tror det er mellom 13 og 14 kvm. Litt rom mister vi når vi må fore veggene da, men fortsatt blir det ett romslig soverom.

Jo mer jeg tenker på det, dess mer gira. Stefaren min kommer på søndag en tur for å se. Vi skal jo legge varmekabler i gulvet, og da må vi nok legge kablene i støp. Sånne matter med kabler i, krever helt rett gulv og her er det betonggulv.

Må prøve å sove, men har mest lyst å gå ned å tømme kjeller, -ved midnatt *Typisk meg!




No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)