Wednesday, July 13, 2016

Renovering pågår!!

Vi er i gang med å gjøre om uthuset til ett mer bruksvennlig hus, -ikke bare lager. Huset ble bygget ca 1940 og har de siste årene fått noen oppgraderinger i form av støpt gulv i hovedrommet, delvis nye sidevegger, ny dør og helt ny bakvegg, ny strømkabel og fremlagt vann & avløp.
 Fremveggen og taket gjenstår, samt innvendig arbeid. 
 Jeg syns personlig at utedo -som ikke lukter utedo fordi den er sjeldent i bruk, er ganske sjarmerende. Vår endte opp å være lager for Glava-ruller de siste 6 årene, så det ble til at vi valgte å rive den. Her er siste bildet før Andreas gikk løs med brekkjernet.
Jeg og tvillingene jobbet hardt i går, og fylte en hel kontainer med treverk. Jeg kappet også litt opp til ved også. Fornuftig "gjenbruk" ;)
 Siden huset er murt på fjell bak og støpt på sand foran, hadde det seget endel centimeter, men Andreas rettet det opp ved å konstruere ett finurlig byggverk som gjorde at han fikk jekket opp 6 centimenter i forkant.
Den gamle fraukjelleren har jeg i årenes løp fylt igjen med stein ol. og i går bar jeg opp grus i bøtter, da jeg ikke kom inn med trillebår pga stillaset.
Det er rommet over her (skal bli litt bredere) som blir ett bruksrom med skrivepult og seng. Vi har jo langveisfarende familie og venner som vi trenger flere sengeplasser til når de kommer på besøk, for gjesterommet i kjelleren vår er ikke påbegynt enda. Det blir vårt neste prosjekt.
Vi skulle egentlig renovere badet denne vinter/våren, men det utgikk fordi Andreas ble opptatt med å ordne noe på ene bilen vår. Og visp så kunne vi begynne ute, for snøen forsvant.

Kan legge til at alle bildene her ble tatt i går (og for noen dager siden) så jeg gleder meg til å knipse nye foto i morgen kveld, for da har nok flere av vinduene kommet på plass på fremveggen, -kjenner jeg mannen min rett.

Mer i mårra!!



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)