Friday, July 1, 2016

Min lille oase....

Noen kan vel syns det er litt tidlig å kalle dette en oase, -for med stabler av materiale, stillas og en hel del uferdige prosjekter, er det nok lang tid før dette blir som fasiten i hodet mitt.
Men møbler og krukker har sjefen for dekorasjonskomiteen fått på plass, mens snekkerens mange oppgaver venter på at mannen skal ha fri.

Jeg og Andreas gjør alt selv, -og selv om jeg ikke skal skryte på meg mye snekring, har jeg både reparert vindu, kittet, skåret glass og ikke minst tømt flere bøtter med maling. (Og om du ikke tror meg, kan du klikke HER! )
SÅNN så det ut her før! ;)

Den siste tiden har Andreas byttet ut bakveggen på uthusen (Les: Jekket den opp, og byttet reima) Ordnet bakveggen på hagestua, og snekret vegg mellom disse to husene, med skjult dør.
Vi holder også på å grave oss lenger bak mellom garasjen og hagestua for å få opp en tilsvarende vegg her. Bak denne leveggen blir det ett lite vedlager, og foran har jeg lyst å ha tørkesnorer.  Den stygge, gamle garasjen skal også fikses opp, men først står uthuset til pers.
Jeg har også kjøpt vedlikeholdsfri levegg som vi skal ha mot naboen, og vi skal bygge solterrasse foran uthuset.
Både jeg og Andreas syns det er deilig å ta en avkjølende dusj når vi soler meg, så utedusj skal jeg også ha. Vannrørene ligger klar i bakken, og varmtvann monteres inne i uthuset.. Vi har også snakket om basseng eller boblebad, men jeg kjenner flere som har anskaffet seg det, men så solgt det igjen, fordi det blir for lite brukt. Time will show, -vi har jo sjøen rett nedenfor oss, tross alt!
Først skal det kjøpes inn 5 nye vinduer til uthuset og skifte fremveggen der!


1 comment:

  1. Aldeles nydelig, rett og slett.. Og dere har vært flinke. Nyt det og nyt sommeren. Hilsen Inger Johanne

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)