Tuesday, May 10, 2016

Ingen spøk med frosker i dammen!

Jeg er tydelig vis innmari god på å ikke rekke ting, -selv om jeg prøver. Bilder fra hagen i dag utgikk da jeg begynte med noe jeg ikke hadde tenkt å gjøre, -nemlig å tømme dammen. 

Vannet var jo såpass klart, at jeg tenkte bare å fiske opp løvet som falt i i høst, men etter at jeg kom over en død frosk, syns jeg vannet ble litt vel kvalmt, så jeg ville bytte ut det meste. 
Leon, snart 7 år, syns ikke døde frosker er noe ekkelt så han og Charlotte tilbydde seg å rake den opp og fjerne den fra hagen. Jeg som syns døde dyr er ganske motbydelig holdt meg på trygg avstand for å unngå alternativ gøtsling av hagen....
 Med en viss kvakk-kvakk på trygg avstand, tenkte jeg at froskevann måtte være ok for plantene mine og begynte å tømme hele dammen for hånd.  Greit å vanne alt som er glad i en ekstra dose mat. Da jeg hadde bare litt vann igjen tok jeg frem riva og dro opp det jeg kunne finne av løv.  Det som også dukket opp var enda en frosk, -denne gangen som "byggesett". Jeg hadde ingen hjelpere innen rekkevidde, så jeg tenkte hardt på knust pukk og store steiner, for å unngå at Grandiosaen skulle komme opp igjen. Dermed måtte jeg tømme HELE dammen.....
 Jeg holdt på med dette til klokka var ti, og først da var jeg inne og vasket fingrene og byttet til rene hansker, noe som gav meg muligheten til ta frem mobilen. Min mobil er best uten froskefingre, og derfor ble det ikke bilder i dag heller. Bilder er best i dagslys, og uten bøtter, hageslange, rive, spade og døde dyr.
Rakk nesten å fylle hele dammen igjen før jeg gikk inn nå klokka elleve, så jeg krysser fingrene på at solen vil titte frem i morgen, så jeg får gått ut og tatt noen nye bilder.
Erstatningsbildene i dag er fra kjøkkenkroken i hagestua, og alt er å finne HER.
 :)


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)