Monday, October 5, 2015

Det jeg virkelig HATER!!

Jeg våknet tidlig i dag, og har endel papirarbeider jeg må få unna, før jeg drar på jobb. 
Papirarbeid er definitivt ikke favoritten, og jeg foretrekker heller å telle grusen i oppkjørselen vår enn akkurat dette, men dessverre er det veldig viktig å ha alt av papir og regninger i orden. 
 Jeg har bestilt inn forferdeilig mye nytt i høst, fordi jeg har vært på to messer, + showroom-besøk, og har funnet utrolig mye fint, -og jeg hadde også penger.... Men vips kom det to regninger fra Staten, og dermed var kontoen nesten halvert, gitt. Ja, ja, -sånn er det bare.
To skritt frem, og ett tilbake. Alltid slik! ;)
 Jeg får en snodig Onkel Skrue-tilfredstillelse av å spare penger, og lurer på om jeg ender opp med å bli en sånn gnien gammel kjerring, som bare spiser tørt brød og gammelt pålegg, og leter etter tomflasker hver gang en skal unne seg en sukkerbit.
Der andre blir glad av å kjøpe seg noe nytt, får jeg en deilig iling nedover ryggen av å putte penger inn på lånet mitt i banken. Denne gangen var det derimot en konto som het restskatt, og en annen en som het forskuddsskatt som var de heldige vinnerne, men sånn er det bare å være selvstendig næringsdrivende. Man betale og betaler, og blir man syk får man 60% sykepenger etter dag 17.
Det er derfor best å holde seg frisk, har jeg funnet ut...
 Jeg er vel for gnien til å bli syk jeg! ;)
Kan jo ikke gå i 17 dager uten å tjene penger!! -Holdt på å gå på veggen etter en uke i syden jeg!
Denne uken skal jeg ha noen timer fri sammen med jentene da, og neste helg drar jeg til Amsterdam på Riviera-showroomet. En dag med feriering blir det også, så jeg ser på meg selv som ganske heldig og selvstyrt. Det er jo derfor man orker, for det er ikke akkurat 37,5-timers uke....
 Bildene i dag er fra butikken min, -som ikke ser helt så ryddig ut i dag, derfor må jeg dra og pakke frem litt, og få ting på G igjen.
Ha en herlig uke, og nyt høstferien om du ikke er ferdig med den! :)


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)