Friday, July 3, 2015

Feriestengt i neste uke.

 Det er ikke alltid like lett å få ferie når en driver eget foretak, men i går hadde jeg to søte jenter i butikken, og fikk noen deilige timer hjemme i Paradis-hagen. At det klaffet på årets varmeste dag, var selvsagt en bonus, og siden mannen er "begravd" i sitt veranda-prosjekt, ble det litt Nina-snacks i hagestua.
 Å ha Pepsi i disse flotte Summer Cocktails-glassene er helt opp mot min colaholiker-standard! PS både glass og serviset er av plast, faktisk -selv om det ikke ser sånn ut. Riviera Maison er så flink til å designe flotte ting.
Ferien i år ble ikke helt sånn som planlagt, og den eneste sjansen til at vi kan ha ferie sammen er om vi drar i neste uke. Dette skar seg totalt med butikken, så i dag bestemte jeg meg for at jeg faktisk stenger den i 5 dager.
Det er mulig at noen blir sure da, men om det blir totalt krise for den interiør-hungrige, har tanta mi i nabobutikken, nøkkel, slik at det er mulig å hente avlagte ting, eller ordrer som kalles "Hent i butikk". Det er faktisk viktigere at barna mine for feriere sammen med både mamma og pappa, har jeg bestemt!
Vi skulle egentlig har ferien i slutten av måneden, sammen med min svigerinne som da har leid den samme hytta som vi bodde på i fjor sommer på Holmsbu på Hurumlandet, men det var umulig for min kjære å få fri da. Jeg hadde ordnet med vikarer i butikken og avpasset med jentene, så jeg var faktisk på gråten da jeg fikk vite dette for litt over en uke siden. Vi hadde jo gledet oss så mye til dette!
Bedre lykke til neste år, tenker jeg.
Så dere som blir skuffet over å komme til låst dør mandag-fredag, får heller tenke over hvor skuffet vi ble over å måtte kansellere hytteturen vår med familien.



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)