Thursday, June 11, 2015

Skammelig!!

Denne knaggrekken henger i det du går inn i butikken min.....
Butikken min er jo mitt andre hjem, og jeg ønsker også at kundene skal føle den hjemmekoselige stemningen.
Noen kunder har jeg hatt i årevis, og jeg vet både hva de heter, og hvor de bor, og i dag hadde jeg en av disse stamkundene innom.
Jeg hadde ett ærend ned til Benedikte med noe hun skulle pakke og sende, og gikk ned i kanskje ett minutt, men jeg stoler jo på mine stamkunder!
Da jeg kom opp igjen klirret det så rart fra vesken til kunden, og jeg så at det manglet en telysestake til kr 69,- i hylla. I tillegg manglet det ett lite stettfat til kr 110,-
Jeg prøvde å vise mitt gode hjerte og tenkte at her bruker vi veska vår som handlekurv, og tar opp varene for å betale etterpå, men dette skjedde ikke selv om jeg spurte om det var noe mer mens jeg slo de to tingene hun skulle ha inn på kassa.
Jeg ble så perpleks at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, da hun gikk mot døra, og skimtet noe sølvfarget/rosaskjær nede i veska, -der går hun med varene mine, uten å betale for de, og jeg får meg ikke til å stoppe henne fordi jeg ikke klarer å gjøre henne forlegen....

Av og til må noen kvele godheten i meg, og gjøre meg mer bitch altså!!

PS Hva er det med godt voksne damer, -og gjøre seg til kjeltring for ingenting??

Jeg bare lurer....


2 comments:

  1. Så leit - ikke for at det er noen unnskyldning, men kanskje vedkommende søker kontakt, oppmerksomhet - kleptomani er jo en sykdom som er symptom på andre problemer - likevel: man kan nok ikke unnskylde alle med denne "sykdommen". Neste gang slikt skjer har du kanskje mot til å konfrontere tyven med gjerningen...... Lykke til.

    ReplyDelete
  2. Alt butikktyveri blir politianmeldt
    Vi følger med mange kunder ,men desverre tar narkomane og litt sånn rusk så mye tid og energi at vi ofte går glipp av de *pene* kundene som noen ganger robber oss blinde.....
    Et ektepar som handler mye hos oss ble tatt med varer for 10 000 på hele varehuset -dere teknikk var å handle litt og stjele MASSE
    irriterende....men vi merket det aldri -bare da vekterne kom å levrete tilbake en haug med kosmetikk og vi bare whoat?

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)