Saturday, August 2, 2014

Synding, latskap og ett snev av utmattelse......

Jeg sitter i bilen på vei hjem fra ferie og kjenner jeg virkelig gleder meg til å begynne på jobb igjen. 
I 5 år har er den eneste ferien jeg har hatt en uke her og en uke der + påskedagene og litt jul, og nå sa hodet mitt bare STOPP! Jeg kjente at jeg bare måtte ha mer fri, ellers hadde jeg nok gått på veggen. 
 Å drive eft firma er jo ett heldøgns-jobb, for man blir jo kontaktet hele døgnet, -særlig når andre har fri... Enkelte blir sure når de ikke får svar på sitt spørsmål kl 00.30 natt til mandag, og når lignende skjer flere ganger i løpet av en kort periode, og jeg ikke får ventilert meg på en eller annen måte, kan jeg bli irritert. Heldigvis har jeg en god medarbeider som stadig sier til meg: Husk, Nina at menneskelige relasjoner ER vanskelige! -Ja, må si jeg gleder meg til å få henne hjem nå, etter ferien!!
-Men jeg er også oppladet av positiv energi nå, altså!
Jeg har dog litt dårlig samvittighet for å ha syndet litt i de to siste ukene, for jeg har ikke betalt en eneste faktura, ganske enkelt pga dårlig nett og LATSKAP! -Sorry, leverandører!!! Dere får pengene deres på mandag!! (Hater den jobben! Blæh!!! -og satser på at det er flere som har ferie)
Men jeg har ikke ligget helt på latsiden i ferien da, for jeg har rukket innom ett leverandørbesøk, og sendt en stor ordre til Riviera Maison, + en til, så nye varer kommer nok til uka. (Jeg hører nemlig rykter om at lageret til butikken er tomt!!!) 
 De siste bildene her er fra nyheter som ventes inn i løpet av kort tid.....
 Nå skal jeg sitte i bilen i 8 timer og planlegge butikken fremover, med nye vaktlister, nye arbeidstider, litt mer struktur (ja, faktisk!!) og forbedring av meg selv, -særlig!
 Det er helt sikkert mange som syns servicen i sommer har vært litt så-som-så, en så måtte jeg bare ha  litt fri....





3 comments:

  1. Vi har iallfall fått førsteklasses service, sjølv om vi ikkje møtte "sjæfen sjølv". Berre så synd at vi gløymde att det deilige syltetøyet vi kjøpte hos deg på Sunnmøre! Jaja, vi får sjå om vi finn noko tilsvarande i New York. :)

    ReplyDelete
  2. Kjekkt å få en forsmak på kommende nyheter. Men husk det er viktig å ta det litt med ro innimellom, det lønner seg.

    ReplyDelete
  3. Kjekkt å få en forsmak på komende nyheter. Litt fri skal man tillate seg å ta innimellom, det lønner seg.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)