Monday, June 16, 2014

Verdensproblemer i Paradiset!

 Det er rart med farger, hvor ulike de oppfattes i ulikt lys.
I hagestua hadde jeg tenkt at vi skulle ha Egghvite vegger, -samme som veggene ute, men da jeg grunnet veggene, ble det vondt å ha øynene åpne her når solen skinte, fordi det ble så lyst.
Jeg dukket da ned i malingsskapet, og fant bøtten med maling fra kjøkkenet, -som vi virkelig er fornøyd med.....
Malingsutprøvning i hagestua!
 Kjøkkenfargen vår er den til venstre under her, -og den på samme side, midt i mellom vinduene.
BEIGE!!!! *Gjeiper*
 Vi har nemlig altfor mye beige og kremfarget i huset vårt, så det skal vi IKKE ha!!!
Derfor dro jeg frem diverse andre farger, -en Egghvit, en Antikkhvit og SVART!

 Først ble det gråfargen nederst på bildet under, -men den ble for kald. Så helte jeg nesten halvparten av kjøkkenfargen oppi gråfargen, og fikk den til høyre på bildet over.
Joda, nå tror jeg at jeg er fornøyd. Det gjenstår kun å få scannet fargen, slik at jeg har nok maling til strøk nr 2......
Her er forresten fargen i kjøkkenet vårt, -selv om den oppfattes enda mer grå/kald enn på bildet.
Jeg er innmari fornøyd med den i kjøkkenet, og det tok meg 5 strøk (på en vegg) for å finne den.
Den er også selvblandet, men den er litt enklere enn dagens mix. Kun Jotun Kalk med en slump Demring i.
 Vi har også bestemt oss for noe av listverket vi skal ha i hagestua i dag, og siden vi forhandler stukkaturlister i butikken min, slik vi har i kjøkkentaket, blir det noe som matcher, -bare litt enklere.
Skulle ønsker jeg fant noen som forhandlet sånne dørlister som vi har på kjøkkenet, men de kjøpte jeg selvsagt i Trondheim, og jeg orker ikke å kjøre opp dit for å se om noen produserer de fortsatt.
Tar gjerne imot tips om noen vet.....


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)