Tuesday, May 27, 2014

I've just been busy!

 Hver dag tenker jeg:
I kveld MÅ jeg blogge, -jeg har jo så mye å blogge om!
Men hver kveld tenker jeg bare på å sove.
Det er nemlig aktive dager her i Paradiset.
For uten hagen og butikken, holder vi på å bygge hagestue. Og mens min kjære tar seg av det han er best på, -snekkering, må jeg ta drittarbeid som maling og renovering av vindu.
Slik ser den ut invendig nå, -etter at Andreas har laget to nye karmer til noen vi fant uten omramming. Taket er sånn glatt drivhustak som slipper lys inn, men demper sollyset, og veggene skal kles med MDF som tåler fuktighet, -sånn i tilfelle det blir rått her inne pga plantene mine.
Noen av vinduene var dårligere enn andre, og ett var pill råttent, og bare smuldret opp. Her har jeg gravd ut en haug av råttent treverk, -men jeg tror ikke det kommer helt frem på bildet hvor dypet det faktisk er, samt at det overholde ikke er hold i sprossen nederst.
 Nå er jeg ikke kjent for å gi opp så lett, og er særdeles god på jukseløsninger, -for å lage nye omramminger, det kan jeg IKKE!!
Her er underveis!
 Det jeg bruker er to-komponents sparkel, -slik en bruker på biler.
 Og etter to omganger med sparkling og pussing, ble det slik:
 Dette er steinhardt og en kan nå ikke rikke på den tidligere løse sprossen. Rammen skal nå grunnes og males før jeg fester det gamle glasset igjen, og kitter på nytt.
Jeg er utrolig fornøyd med jobben min, og håper dette vil holde i mange år.
Vinduet er også montert på den minst værharde veggen, og taket stikker ut over, og vil beskytte mot regn.
Litt kan man få til selv om man ikke klarer å bake en kake!!! *Smiler*


2 comments:

  1. Flink du har vært! Jeg har også masse vinduer stående klar til en fremtidig hagestue, men skal ærlig innrømme at akkurat denne delen her gruer jeg meg til..

    ReplyDelete
  2. Mye bedre å sparkle enn å bake. Har ikke godt av så mye kake. Men å bruke muskler er topp♡ God helg...

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)