Wednesday, April 2, 2014

Den siste månedens store satsing!

Jeg har en stund jobbet med noe etter ønske fra flere av mine kunder.
Det er jo utrolig flott at firma driver med sending av møbler, men mange ønsker å både se og prøve en sofa før en bestiller. 
Vi kan ikke tilby å sende, men der kan Anneli hos Aflekt Home trå til, siden vi har mye av de samme møblene. 
Hadde kundene bare ant hvor mye skjitslengning og kvalme det er i denne bransjen, hadde nok de fleste boikottet allesammen, og flyttet i telt. Jeg vet at det lønner seg å samarbeide om man skal klare å forhandle seg til bedre priser, og gjøre seg konkurransedyktig ovenfor kjedene. 
Swan hodegavle, 180cm kommer i 2 farger: Linfarget/sand lin, og grå velour. Kr 4990,-
 Selv mener jeg at kundene mine bør få den servicen JEG liker, -og for å kunne yte mitt beste, klarer jeg ikke å sende alt mulig siden jeg har mer enn nok med å ta meg av butikken, kundene der, varebestilling, utpakking og ikke minst kampen mot hybelkaninene......
Varene i nettbutikken blir nå valgt ut fra ting som kan overleve Knuseverket. (Les: Posten)
Bella spisestuestol -kommer i linfarget og i svart, kr 2990,- (har ring i ryggen)
Om noen kanskje ikke skjønner at det skal være så forbanna vanskelig å sende møbler i Norge, så kan jeg si det at HVER eneste fraktkostnad må beregnes ut i fra vekt, størrelse og postnummer. I tillegg skal varene pakkes på palle, og sørge for at dette blir hentet, og ikke minst betalt....
Mine møbler blir spredt på ulike lagere. Store ting må nok til ett lager i nabokommunen, mens spisestuestoler og sengegavler skal vi nok klare å få ned i underetasjen i butikken. Så siden jeg har bare fått uttdelt to armer, og ett hode, blir det sånn. Jeg får heller kjøre en tur til Trøndelag en gang i måneden med varer.... (Eller betale noen til dette)
Sati skal drive nettbutikken, med HELT adskilt lager kontra butikkens lager, og utsalg, og da nytter det i grunnen ikke å spørre meg om nettbutikk-sprøsmål. (Dvs det går an å spør, men det er ikke sikkert jeg kan svare...)   

Det morsomme med disse Asia-møblene er jo at en bestemmer farger og tekstiler selv. Nå handler vi disse via en asiatisk leverandør, så det blir dyrere enn rett fra fabrikk, men jeg kan bare ikke ta inn 1000 senger og sofaer i en smell.....
Jacob stol kr 3800,-
Jeg har valgt ut møbler etter ønske fra kunder, samt etter egen smak, og dette er første levering.
Dette vil ikke komme i butikken før i sommer, men jeg kan skaffe andre møbler nå.
Disse bordene kan jeg skaffe på 2-3 dager:
Java salongbord kr 3795,-

Raffles spisebord kr 13995,-
Og denne kommer i mai:
Madame spisesofa kr 4990,-
Alle hagemøblene fra 2-4 dager....
Nice hagemøbler m/puter kr 8949,-


Så får vi se hvordan dette går! ;)


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)