Sunday, March 9, 2014

Hopper i taket av glede!!!

 Jeg er i grunnen veldig glad i søndager.
Det er de dagene vi rekker ting vi ellers aldri rekker, som å vaske badet, ta ryddeaksjoner, -eller som i dag, å vaske huset utvendig!!
 Siden det alikevel regnet i dag, tok vi bare på oss regntøy og fyrte løs med kraftvask og høgtrykkspyler.  Jeg skal male ALT i år, og da er det lurt å få bort sopp og smuss først.

Har også en gledelig nyhet om at vi endelig har fått noen til å ta taket vårt! Vi har jo en stor utfordring i å få lektet ut og isolert Villa Gjemmontrekk, men nå ser vi endelig lyset i tunnellen.
I tillegg har jeg en nesten-i-orden-deal med en som kan ta på seg å legge min akk så elskede skiferstein på taket. Min samboer ser ingen mulighet for å legge skifer på taket selv, og vil derfor ha Decra. Jeg derimot vil ofre ALT for å få skifertak, og må dermed betale denne pakka selv. Steinen har vi jo, men selve leggingen er svært tidkrevende.....

Jeg har derfor nå 2 måneder til å jobbe som en GAL, for å legge opp mest mulig for å få råd til dette.
Håper snille venner vil være med på å spre budskapet om at vi har åpnet nettbutikk, samt får inn MYE fint fremover!!

Og TENK at det bare er 9. mars enda....
Og vi som har litt "innlandsklima" i forhold til de ute ved havet!
Dette er en syrin som jeg har sådd selv:
 Krokusene vil nok blomstre av om ikke så lenge!
 Lungeurt:
 Og en akeleie som får litt ekstra varme fra steinene, tydeligvis!
 Fant ett innlegg fra 9 mai i fjor, og da hadde hagen bare kommet litt lenger enn i år!!!
Lurer på om vi får LOV å få vår nå....?




No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)