Sunday, February 2, 2014

Dette har jeg ALDRI gjort i før i februar!!!

 Sol, søndag og 14 grader.....
Har ikke tenkt å kaste bort tiden innendørs, bare riste putene litt og fly ut!
 Denne helgen har jeg gjort noen jeg ALDRI har gjort i februar tidligere, nemlig vannet i hagen!!!
 I går tømte jeg nesten varmtvannstanken, for da vannet jeg med temmelig varmt vann for å knerte den telen som var under buskene. I dag vannet jeg med pisslunkent, inntil jeg beklaget meg til min kjære som hentet ut slangetrommelen til meg, og jeg fikk vanne fra slangen.

Mange av de vintergrønne plantene har etter en hel måned uten regn, og med mye sol, regerett tørket inn. Rododendronen hadde i går helt myke blomsterknopper, og laurbærheggen hang med bladene, og de var tynne som papir. Hasselurten står det så dårlig til med at jeg tror av 70% av den faktisk er død. Helt inntørket både blader og stengler....
Vi har jo ikke hatt det så kaldt, men når det er litt tæle, 0 nedbør og mye sol og vind, tørker jo alt ut. Derfor er det lurt å vanne de vintergrønne plantene med grunne røtter.

Jeg er to-barnsmamma denne helgen, da Maria og Nathalie har reist til onkelen min på Syltesætra. Derfor er det bare Charlotte og Leon som ble med på tur.....
Om det ikke hadde vært fordi at det er ekstremt tørt ute, og bålforbud, hadde vi nok grillet i hagen, men vi har altså ikke tenkt å ta på oss skylden for å brenne ned hele nabolaget, så vi valgte derfor å grille inne...

 -og spise ute!
 Året første måltid utendørs, -og som du ser så smakte det himmelsk!
 Ja, vi har jo varme på verandaen, men denne var ikke på i dag, vi behøvde ikke det, for måleren bak huset vårt viste hele 14 grader. I solen var det dermed utrolig deilig.....
En enkel og grei middag, med en veldig enkel og populær dessert. Angrybirds-smultringer! ;)
Timmi har funnet seg en ny favorittplass.....
Etter middag måtte jeg bare hoppe i søndagsbuksen og stikke ut i hagen igjen......
-Så om du titter i bakgrunnen, så ser du at huset mitt er slettes ikke så flott over alt. Dette rommet blogges generelt ALDRI!!! Den hvite stripen på gulvet er nemlig gaffatape!!!
Nei, vi er ikke tom for prosjekter enda.... -på langt nær!

3 comments:

  1. Her i huset ble jeg sett på som litt sprø da jeg ville dra frem hageslangen. Jeg vannet masse rododendron i går....
    Så bra vi er flere som driver "livredning":) Behover er der, det er sikkert!
    Hvem har ikke ett og annet prosjekt?;)

    ReplyDelete
  2. Nydelig blogg du har og digger måten du skriver rett fra levra på :) Ønsker deg en fin fin uke. Hilsen Tone

    ReplyDelete
  3. Hei :) Hvor har du kjøpt de nydelige gardinene i stua? :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)