Saturday, July 6, 2013

Sukk....

Har virkelig hatt noen deilige timer i hagen etter jobb i dag. 
Plena fikk seg en stuss, og en hel del forefallende, inlkudert å skjære kanter med brødkniv. (Anbefales, forresten)
Noen som ser medhjelperen min her??
 Leon elsker hagearbeid, men maser litt hull i hodet mitt, for han spør og graver om alt. I tillegg sier han "Hæ?" til absolutt ALT jeg sier.
 Av og til tar jeg oversiktsbilder fra andre etasje, for å sitte i fred og ro i sofaen og finne ut hva jeg skal forandre på. Forhagen ser mest ut som en jungel herfra, og det er lett å se at jeg ikke har beskjært hostaene mine nok denne våren.....
Her er den delen av hagen som jeg jobber mest med for tiden.
Det er ikke så lenge siden det bare var rot og søppel på hele det området foran det benken står. (glemte visst å sette på plass benken etter at jeg klippet plena...)
Beddene ved hekken skal bli litt større, men de skal inneholde mest busker og rododendron, for jeg kjenner jeg begynner å få nok å klippe ned nå, hver høst.

Selv om jeg ikke skulle kjøpe noen stauder i år, ble det alikevel litt, men da er det først og fremst fordi det er så mange som døde i vinter. Mauren har også tatt sitt, så jeg tror ikke antallet øker med mer enn 2-3 egentlig.
Noen lurer nok kanskje hvordan det går med myggmaskina som vi kjøpte i fjor, og om det blir mindre knott i hagen....
Etter å ha hatt litt problemer med å få den i gang pga en ledningsfeil, har vi nesten ikke hatt den på i år, men sånn ser det altså ut etter to dager.
 I kveld jobbet jeg ute til klokken ble over ti, uten å bli gal. Det var litt knott ja, men ikke en brøkdel så ille som for en uke siden.

Har ikke sjekket værmeldingen for i morgen, men jeg vil nok bo i hagen så lenge det ikke snør. Har enda litt mer å plante.... (blir aldri tomt hos meg...!)
Gleder meg virkelig til en skikkelig fridag! :)





No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)