Thursday, July 18, 2013

Familie-bissniss!!

Å ha egen butikk har både side fordeler og bakdeler.

I går kveld satt jeg oppe til klokken halv tre, og lette etter nye varer til butikken, og koste meg med litt vin. Skulle jo ha fri i dag, så jeg trengte ikke stresse......
Telefonen ringte klokken ni, og fortalte at jeg måtte på jobb lell. 
Orker ikke mase på andre når det dukker opp sykdom, for det er jo min butikk, og andre kanskje hadde vært på festival.
Vi åpner ikke før klokken 11.00 så da hadde jeg god tid. Tvillingene ble med meg da, for vi hadde jo en avtale om å finne på noe sammen i dag.
 Charlotte var med meg på jobb i går, og det gikk riktig så bra, og det tok ikke lang tid før hun var en kløpper på kassa, og slo inn mens jeg pakket.  Å ha med begge tvillingene var en større utfordring, for de er jo aldri enig om noe......
 Det gikk bedre når Tonje, nest yngste søsteren min kom klokken 12, og da kom det også varer, men det taklet vi.
Vi HAR presenning!!! Sa jeg til sjåføren da han kom inn med en bekymret mine.
 Det er 11 måneder siden vi åpnet butikken i Molde, og i midten av juli måtte vi åpne pakken med presenning jeg fikk av min kjære, for første gang!
Ganske utrolig!! I juli!!!
Gamle hus har sin sjarme.... skjeivt gulv, sa du?? ;)
 Lillesøster Mona er meget handy, og en racer på drillen. Tvillingene følger nøye med: Se og lær, sier jeg bare! Kvinnfolk som ikke kan å bruke en drill, er mindre attraktiv i den moderne manns øyne! ;)
 Skikkelig familie-bissniss i dag da, med meg og to av mine søstre, samt tvillingene. Mamma pleier også å trø til med utpakking og prising, men hun er opptatt med å forbrede 20-års bryllupsdag nå på lørdag. :)
I morgen er Emilie sjef, for jeg skal lure meg til noen timer fri, og ta med meg jentene på festival.
Syns denne lampen som kom i dag, bare er råtøff!!!
Ganske stor, altså -mye større enn den ser ut til på bildet.

Det ble en fin dag på jobb, og mange hyggelige turister har vært innom. Jeg kom hjem til nyvasket hus, og solen gløttet frem utpå ettermiddagen.
Håper dagen blir like lys i morgen. :)


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)