Saturday, June 1, 2013

Mere hage....

På under en måned har hagen min forvandlet seg fra å være brun, halvdød og vissen, til en eksplosjon i grønt.
 Klart, alt er ikke like flott enda, for jeg har ikke rukket å erstatte alle de døde plantene.
Her hos meg er det faktisk maur som har ødelagt de fleste av de døde staudene, da de bygger ganger under plantene slik at røttene tørker ut. Maur har hittil å år drep mer enn det brunsneglene har gjort de 3 siste årene tilsammen, derfor har jeg nå hatt ut maurkverk.
 Prosjekt trapp & buegang:
 Etterpå ble det slik:
(Ikke fylt opp med jord og plantet i alt enda da. Buen er fra butikken min)
 Hvit klematis alpina 'Plena' slynger seg oppover rosemandelen min, og begynner å åpne blomsterne sine nå....
 Virkelig vakker!
Jeg har kjøpt den hos BoGrønt Slætta, og i år har jeg også skaffet en til som jeg har plantet ved dukkestua.
Har mer hagebilder på lager, men nå må jeg jobbe! ;)

3 comments:

  1. Så fin buegang! Slik ønsker jeg meg også. Her har også mye blitt grønt nå, men mye er fortsatt brunt, og har nok gitt tapt etter vinteren. Klematisene mine f.eks. Tenk at dine blomstrer allerede! Det er morsomt å se hvordan det ene etter det andre springer ut om våren.

    ReplyDelete
  2. Hei
    Flott hage Nina, du får til så masse og er så gjennomtenkt på kva planta du vil ha. I vår har jo alt i hagen skjedd så fort at vi nesten ikkje rekke å nyte det.
    God lørdagskveld :)
    Tove

    ReplyDelete
  3. Hei
    Flott hage Nina, du får til så masse og er så gjennomtenkt på kva planta du vil ha. I vår har jo alt i hagen skjedd så fort at vi nesten ikkje rekke å nyte det.
    God lørdagskveld :)
    Tove

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)