Thursday, June 27, 2013

I'm good!!!

Om en ser bort fra bladløse klatreroser, så begynner det å komme seg i hagen nå. 
Ser fremdeles spor etter en hard, sen vinter, men staudene er jo noen tøffe beist, så de klarer seg fint.
 Liljene mine står med fete knopper, og liljebillene er borte. Dusjet en omgang med Calypso i vår, samt plukket de få vi fant med en gang liljene kom opp.

En av de beste inveseringene til hagen er denne oppstammede syrinen. Dufter himmelsk og er fin både med og uten blomster.
 Det er en liten mellomperiode i hagen min akkurat nå, og litt lite blomster. Mange roser holder på å sprette ut, og riddersporene er også like før. Jeg syns ikke det gjør så mye, for jeg har en fetisj for flott bladverk.....
Flott bladverk 1.
 Flott bladverk 2.
 Flott bladverk 3.
 Samme sted som bilde 1, og jeg er ikke den som pleier å skryte av meg selv, men å sette sammen bladverk, det er jeg faktisk god til! :)
 Her har en Cimicifuga fått en låneblomster i form av en  Geranium phaeum.  Cimicifuga blomster ikke før i september, men har utrolig flott bladverk hele sommeren.
 Hvit phaeum har jeg mange steder i hagen, for de blomster tidlig og lenge. En må bare huske å fjerne frøstandene på de, ellers blir det mye luking....... (og frøplantene er oftes den vanlige brunlilla)
Ikke skjønner jeg hvorfor enkelte syns hage er kjedelig.....

3 comments:

  1. Nydelig hage du har!
    Nei, kan du skjønne deg på sånne folk? Hagen forandrer seg jo hele tida!
    Lykkelige vi som kan kose oss med dette!
    Ha en fin dag, hilsen Signe.

    ReplyDelete
  2. Åååå,jeg elsker hagen din Nina!!!
    Du er bare knalldyktig,å jeg lærer stadig noe nytt av hageinnleggene dine:)
    Den oppstammede syrinen er bare nydelig,et blikkfang!
    Jeg sto å holdt på en oppstammet syrinhortensia på hagesenteret for 3 dager siden,å det var meget hardt å bare la den stå igjen,men ble anbefalt av hun som jobbet der å ikke kjøpe den da jeg sa hvor jeg bodde,forbaska:/
    Bor såpass åpent til at jeg heller bør satse på syrinhortensia buskform,å det har jeg fra før,å som jeg vet fryser ned hvert år,så ikke rare blomstringen der nei...
    Men jeg nyter synet av ditt flotte syrinhortensia her på bloggen på ettersommeren;)
    Gleder meg allerede til neste hageinnlegg!
    Klem Caroline

    ReplyDelete
  3. Fantastisk frodig i hagen din. Gjør du noe spesielt med jorda før du planter el underveis? Gjødsling selvfølgelig,men tenker på selve jorda da.
    Mine stauder blir aldri så store uansett hva jeg gjør. ;/
    Men hage er IKKE kjedelig ;)))

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)