Friday, April 26, 2013

Forbanna!!!

 Ny farge på veggene, og nytt (gammelt) kjøkkenbord, men KLART at jeg ikke er fornøyd!!!

Da jeg kjøpte bordet, tenkte jeg å male bena hvite og ha bordplaten avlutet og vokset. Dette rekker jeg ikke før konfirmasjonen, så vi tok det inn slik det er.
MEN tror du stolene mine gikk inn under bordet da??
Nei, bena står for tett sammen, derfor gikk jeg på uthus-loftet og hentet noen stoler jeg kjøpte i august. Disse er nok litt smalere enn mine vanlige kjøkkenstoler, -men de gikk alikevel ikke i bredden mellom de smale bena. *#$%*$*
Passasjen mellom ryggen på stolene og kjøkkenbenken bak er så smal, at vi er avhenging av å få stolene under bordet når ingen sitter på de. Jeg må nå prøve å få noen til å bytte ut side-bjelkene på bordet, og erstatte de med noen som er lenger.
Fortvilet over at ting ikke går som jeg har tenkt, gikk jeg i gang med å lage sittepute i slagbenken. Trekket syr jeg av voksduk, slik at den lett kan tørkes av, når noen søler på den. (Skriver ikke om, fordi jeg vet det skjer!) Dermed har jeg ikke voksduk til bordet..... *sukk*

Ellers er det så innmari rotete hjemme hos oss at jeg bare har lyst å gå å legge meg. Vaskemaskinen skimtes inne på vaskerommet, og den formelig gløder etter å ha gått uten pause i flere dager. 
 Andreas har jobbet med gang-døren i kveld, mens jeg har mest lyst å parkere den på uthuset til over konfirmasjonen, -men jeg sier det ikke til han(!) Syns liksom det er viktigere å få på sofatrekkene, og få ferdig badet oppe.....
Er vel bare å holde kjeft. Sure menn setter seg streikende i sofaen og stirrer på den satans tv'n, så jeg sier ingenting. Fint med dør uten maling også da! *Blæh* (for jeg har jo ikke tid til å male den!)

PS Hushjelp ønskes.
Lønna er gardiner, lamper og pyntegjenstander(!) ;)




7 comments:

  1. Synd jeg bor så langt unna. Kunne gjerne hjulpet til :)

    ReplyDelete
  2. Æsj så kjedelig!! men bordet og stolene var superfine da!! passet veldig fint inn :D

    Ha en fin helg,
    Klemmer fra Jatte♥

    ReplyDelete
  3. Få det ut ;-) better out than in! Og frustrasjonen og fortvilelsen over at andre ikke prioriterer AKKURAT SOM JEG VIL (.....!!) Er det dessverre/heldigvis ikke bare du som har ;-) du har et nydelig hjem uansett! ! (Som gir damer som meg litt magesår. ...skulle ønske jeg hadde selvdisiplin til å ha det så strøkent som deg..) lykke til med konfirmasjon :-)

    ReplyDelete
  4. Få det ut..better out than in ;-) og frustrasjonen over at andre ikke prioriterer AKKURAT SOM MEG..er det dessverre/heldigvis ikke bare du som kjenner på :-) du har et nydelig hjem som gir damer som meg. (Uten så mye selvdisiplin og gjennomføringskraft..) litt magesår ;-) masse lykke til med konfirmasjonen!

    ReplyDelete
  5. Ha ha, det er akkurat som det pleier å være :-)
    Bit tennene sammen og stå på, konfirmasjon blir det. Selv om hu mor er slakt etterpå.

    ReplyDelete
  6. Det fins et liv etter konfirmasjonen også, vet du. Lykke til.

    ReplyDelete
  7. Så utrolig fint det blir hos deg... :-) Akkurat sånn som jeg trives med <3 veldig forelsket i fargen du endte opp med på kjøkkenveggen...har den noen fargekode?
    Ellers så vil gjerne ønske deg en fantastisk helg i vårens tegn ... Klem

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)