Wednesday, November 21, 2012

Jentene mine.....

Generelt syns ikke folk det er morsomt å lese om andres unger, for folk er mest oppslukt av sine egne.

Det første smilebildet av Charlotte & Maria
Jeg bryr meg ikke om hva andre syns, men i dag har jeg vært utrolig glad for at jentene mine har blitt så flinke og selvstendige, -og ikke minst fornuftige. 
Det er nemlig ganske kjedelig å være så syk at man ikke bare sover, men så syk at man ikke gidder noe mer vettugt enn å sitte å glane på noen av husets skjermer. Og når den største skjernem som vanlig viser bare crap, ender en selvsagt opp med lap-top'en på fanget. 

Dette resulterer nok i en kavalkade av blogge-bombing, og med fult picasa-album som må oppgraderes, leter man frem gamle bilder....
To badenymfer i Orkdalen. 
 Og etter sju år med blogging, er det litt å ta av......
Charlotte og Nathalie i Orkdalen, der vi bodde før.
 I dag er det mine skjønne jenter som må ekspanderes.....
Storesøster Nathalie er riktignok ikke hjemme, så hun har ikke imponert meg med sine kunnskaper om sunn mat i dag, eller tent opp i ovnen, eller laget middag, men hun syns det er veldig morsomt å se igjen gamle bilder av seg selv da. (Hun er hos tante Mary-Ann og har arbeidsuke på Samuelsen Maskin)
Julekort-bilde i 2007 tas.....
 Charlotte og Maria valge selv middag i dag, og på menyen sto det havregrynsgrøt, og mandler, banan og fersk ananas til dessert. Mamma fikk suppe.... ;)
Med bare litt hjelp og ett overvåkent blikk fra mamma, gjorde de det meste selv. Flinkingan!
Og lillebror var meget fornøyd, og spiste så mye at han endte kvelden med å sovne i sofaen....
Man tar en sofa ut i hagen i 15 minus, og kler ungene godt!
 Det er så godt å ha jenter som viser omtanke og omsorg, særlig når en føler seg som verdens dårligste mamma, og mannen jobber overtid. Jeg syns de fortjener en bra belønning for dette, samt torsdagens affære, da de hjalp Andreas med husarbeidet mens jeg var på jobb. Tvillingene er bare 9 år, men kan om de vil, og imponerer stort når de får utfolde seg.
Nathalie 2 1/2 år...
 Derfor krysser jeg fingrene, og ber om at kveldens sykdom blir bare i kveld, og at vi kan dra ut og spise pizza, og gå på kino på fredag. Lørdag skal jo mamma på jobb igjen, men da har jentene heldigvis andre planer.
17 mai 2007
 Nå begynner Farmen på tv, og det går det faktisk an å se, selv om jeg syns det er litt kjedelig også (tror jeg syns alt er kjedelig i dag!)

Nathalie 2004

Tvillingene i Alanya i 2004, 14 måneder gamle
Er fryktelig glad i jentene mine, men jobben tar litt mye tid......
Maria & Charlotte i mammas hjemmesydde karnevals-kostyme, da mamma ikke hadde råd til å kjøpe noen... Vinteren 2006 
Nathalie i mammas bryllup i 2002.....

Søteste Mariaen min.

Charlotte-skatt hjemme hos bestemor & bestefar på Hoem.

8 comments:

  1. dere har en grømmeliv..hus og familie...gleder meg til dere ;)

    ReplyDelete
  2. Hei! "Snublet" helt tilfeldig innom bloggen din. Har hygget meg med alle de flotte og koselige bildene av jentene dine. Har selv 2 døtre som igjen har 2 døtre hver. De siste 2 som kom er tvillinger som blir 3 år i desember.
    Har også tenkt å kikke mer hos deg, ser ut som det er mye vakkert til glede og inspirasjon i innleggene dine!
    God onsdagskveld...

    ReplyDelete
  3. For noen søøte og flinke jenter du har , ja heldig er du . Tenk å lage mat til sin syke mamma og sin lille bror, når du bare er 9 år . Ja jeg vil si de er veldi omsorgs full.Ønsker deg god bedring Nina. Hilsen Lisbeth

    ReplyDelete
  4. Herlige barn du har.
    Blir alltid så imponert over de som har fått tvillinger :)

    Er ikke enig i at vi som har barn ikke liker å se og høre om andre sine.
    Barn er herlige uansett hvem det er sine.

    Ha en fin dag og god bedring!

    ReplyDelete
  5. Fine jenter du har. Eg er generelt fascinert av tvillingar. Så like, så ulike ;-)

    ReplyDelete
  6. Så fine jenter du har :) Skjønner veldig godt at du er stolt av jentene dine, og jeg synes det er kjempe spennende å lese om andre tvillinger sålenge jeg har selv(18 mnd) :)

    Ha en fortsatt fin uke, og god bedring :)
    Klem Fra Heidi

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)