Saturday, October 27, 2012

Takk for meg!

I går våknet jeg til dette synet fra kjøkkenvinduet, og starten på dagen ble slettes ikke noe bedre.
 Om ikke bildet over indikerer at snøen kom for tidlig, så kanskje det under sier det, for her står rosene i fult flor.....
 Jeg syns vinteren kan være i max tre uker, og så kan våren komme. Dette skjer GARANTERT ikke nå, og det gjør meg ikke i noe bedre humør.

De siste dagene har vært ganske tunge, fordi jeg er vant til å leve totalt smertefritt, og blir derfor helt satt ut når jeg blir forhindret i å utføre ting som for meg er helt vanlig. Lunta blir så sinnsykt mye kortere, jeg har ikke så veldig lyst å bo sammen med meg selv.
Når vinteren i tillegg bestemmer seg for å komme halvannen måned for tidlig, når en i tillegg er premenstruell,  er det vel egentlig bare på tide å grave meg ned, 7 fot under.
Jeg hater sytkjerringer, inklusiv megselv, for jeg er bare helt grusom.

Grav med heller opp til våren igjen, når jeg kan utføre noe mer vettugt! ;)
Bloggehumøret er ikke helt på topp, når det er vanskelig å skrive. Hos meg er ikke alle dager hipp hurra, og hæla i taket, men jeg klarer fint å trekke på smilebåndene for det. Jeg har ikke noe problem med å se alt det positive i bedritne dager, men når man er sliten, er det godt å bare litt sur innimellom også. Jeg har nemlig en svært treg dør for å komme ned til kjelleren, og sånn er det også inni meg. Det er en kald gufs borte ved kjellerdøra, men opp vil den ikke med det første! ;)

I morgen har jeg fri fra jobb, og skal bare innom for å kose meg litt, samt hente noen pakker. Fri to dager på rad -Gleder meg!
Skal benytte dagene til alt annet enn å jobbe med venstrehånden!
Ha en riktig god helg!!


PS Jeg tenker mye på de som lever med konstante smerter år ut og år inn. Ett par måneder i løpet at ett helt liv er jo ingenting.... -MEN fortsatt ligger det snø ute!!! :( *sur!)

6 comments:

  1. Ja vi fikk kong vinter på besøk her nord og...så all snømåkingen tok på fingrene mine, så leddene hovnet opp, sånt skjer titt og ofte.. så nå syter jg og litt, kan ikke ha ringene mine på mg, vondt å skrive, skjære brød, vaske opp osv...Vi kan syte litt sammen, å får lov t d innimellom... Må bare si, god bedring på dg, om jg kan si d sånn :)

    ReplyDelete
  2. Bort med snøen :) Den kan vente til lille julaften gå bort å komme tilbake igjen i februar :) For da gifter jeg meg, så da vil jeg ha snø :)
    Men ser at det er deprimerende med snø ute nå. Ihvertfall siden det ikke har vært NOE sommer i år.
    Hadde det enda vært litt sommer så hadde man gått vinteren i møte med litt d- vitamin og pågangsmot :)
    Skjønner at du syter litt, og det er lov !
    Følger bloggen din, for den liker jeg veldig godt ! Kjempe fin blogg, med kjempe masse lekkert !
    Man får bare begynne å legge inn en sydentur iløpet av vinteren :)

    ReplyDelete
  3. hei NINA,
    bare innom for å ønske deg god helg.
    jeg er heller ikke kjempebegistret for vinter, i hvert fall ikke i oktober. lengter allerede til våren jeg....
    den er min favoritt - når alt våkner til live - just love it!
    ønsker deg en riktig god og fin helg,
    kos deg masse masse.
    og god bedring!!! ikke særlig godt å slite med smerter. I know!
    klem Tove
    i Nord-Trøndelag ;-))

    ReplyDelete
  4. Hei.
    Oj ja der var tidlig med vinter, håper jo den forsvinner fort igjen da,
    Ja smerter hver dag vet jeg hvordan er, men har man hver dag så lærer man å lev emed der, må bare ta hensyn til seg selv, å si nei.
    Men frustrerende å ikke få,gjort det en vil ,
    Kjenner den hver dag,
    Men du....bildene blir kompakte med snø da.
    Ha en fin helg, håper smertene går over fort,
    Klem fra sylvia

    ReplyDelete
  5. Her kom sneen også alt for tidlig, men syns det egentlig var greit for det blei så lyst og fint ute og så fikk æ reine jule følelsen, det verste var at regnet kom igår,det er kipt, men idag sner det igjen, så da er det greit.
    Dagene går så fort , så før vi vet ordet av det går vi mot lysere tider og våren er tilbake.

    Æ lever hvær dag med raumatisme,og har smerter i kroppen , så æ e glad æ klarer og stå opp hvær dag og får gjort mine gjøremål og har det godt ilamme min kjære familie og klager ikke for æ vet at det fins mennesker der ute som har det så mye værre, og æ føler mæ frisk og elsker livet, man må se positvit på tillværelsen selv om man har tunge dager.

    Håper du blir bedre, ha ei fin helg,

    hilsen Lisbeth ;)

    ReplyDelete
  6. Huff - skjønner godt hva du mener, hvertfall angående den der TEITE snøen! Snø kan det være på fjellet, spør du meg!

    Håper du nyter fridagene, og at det fører med seg litt overskudd og bedre humør :)
    Ta deg ett par glass rødvin, kryp under et teppe i sofaen og husk at sjokolade er lov!!

    Gode klemmer fra Christine

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)