Tuesday, May 8, 2012

Nina gjør ting hun IKKE kan!

Når man tilbyr seg å være med på å hjelpe til i en konfirmasjon, bør en egentlig settes til den man er flinkest til....
Jeg er flink til å vaske, strigle hus og prate en masse tull, -og her kom jeg til ett nyvasket hus......

"Maten er ferdig altså, men du må ha på litt pynt på fatene!"
"%$&#*!!!
 -Ja, for DET er jeg veeeelig flink til, vettu!!!
Gi meg heller en spade og en trillebår, sier jeg bare..... ;)

Etter en hel del knoting og roting ble det da noe som jeg kunne leve med, og det flotte er at det også skulle lages en vanlig salat i tillegg. Der havnet det utrolig mange biter med miserabel, riflet agurk og ting som ble langt fra vakre.....
"Jeg er opplært i at en ikke skal leke med maten!" -var mitt forsvar da mer og mer havnet i grønnsalaten.
Så når en ikke fikser andre ting enn å lage agurk-kruseduller, ser reddiken ut som den faktisk mangler ansikt. Jada, jeg hadde sikkert funnet på noe bedre om jeg hadde tittet på bilder av folk som KAN pynte mat! (men det hadde jeg jo ikke tid til!)
 Jeg tror jeg har brukt mer tid på å se på selve maten istendenfor pynten når jeg har forsynt meg ved sånne buffeer. Men nå vet jeg også HVA jeg skal se etter neste gang! ;)
Og heven er søt, Line Cathrin!
Gjett hva du skal pynte til Nathalies konfirmasjon neste år???
;)
Men du og du for ett flott sammensatt koldtbord dette var, -og så mye god mat! :))
Line Cathrin har med litt hjelp av familien laget alt selv!

Undertegnende tar bare på seg æren av en grønnsalat med de mest snodige agurk og reddikbiter....!


6 comments:

  1. Et skjønt innlegg med mye god mat. Regner med at du nå har googlet og funnet sinnsyke kreasjoner som mailes venninnen i god tid før Nathalies konfirmasjon - så hun kan øve :-) Maten ser super ut, og agurkene kom til sin rett!
    Hilde

    ReplyDelete
  2. Alt så jo helt nydelig ut.<3 Og vi vet jo at alt var helt vellykket.<3

    Klem fra Kirsten

    ReplyDelete
  3. Det så ut som mye god mat!! Og pynten er det jo bare de første som forskyner seg som legger skikkelig merke til uansett ;P

    ReplyDelete
  4. Hahahaaaaaaaaaa LOL :DD
    Å jeg skal da vel klare det.Jeg kan jukse øve i et helt år jeg.Heheeeee. Har du flere bilder fra konfen jeg ikke har?

    ReplyDelete
  5. Hei på deg. Takk for råd ang. blomkarsene :)
    Ble jammen sulten når jeg så innlegget ditt nå, samler alt av inspirasjon vedr. konfirmasjon, neste år skal jeg arrangere min første :)
    Jeg var så heldig at jeg vant det LEKRE PUTETREKKET, og som jeg gleder meg til at det kommer.
    Har du en mail adr. som jeg kan sende deg min adresse til? Ellers kan du nå meg på villamedusa@hotmail.com.
    Snakkes :))

    ReplyDelete
  6. Øvelse gjør mester vet du.....her etter blir all mat sirlig dandert på tallerken og fat......hihi.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)