Friday, November 25, 2011

En arvtager??

Søte Charlotte på 8, kom hjem fra skole i går med feber og sår hals. 
Siden halve bygda omtrent, har hatt hals eller lungebetennelse, bestemte jeg at hun skulle være hjemme i dag, selv om feberen hadde gitt seg. 
Formen var heldigvis stigende, og etter noen timer i sofaen, foran tv'n bestemte Charlotte seg for å hjelpe mamma å rydde til helga. 
Hun var ute og ristet quilten i sofaen, danderte puter, tørket av bordet og gav duken samme lufteturen som teppet. 
Etterpå kom hun inn til meg på kjøkkenet og ba om å få låne kameraet......
Snakker om å være miljøskadd!
Jeg nevnte for henne at det var best å ta bilder i dagslys, -men det er jo ikke lyst i dag, svarte hun og justerte passende lys på lysekrona.  
 Charlotte er ganske kort, og jeg må smile av vinklingen til kameraet.
Hun er utrolig flink til å dandere puter og pledd, og har lagt IKEA-fellen til Leon oppi godstolen min.

Det glimtet til med litt mer dagslys utpå dagen, og da var jeg fremme med kameraet, siden stua var så presentabel.
Jeg er vel ganske avslørt, siden jeg har knipset meg selv i speilet.....
 Jeg skulle ønske at tv'n hadde ett bilde når den er avslått, ikke en diger, svart skjerm......
 Skulle du forresten like lysekrona mi, har jeg en ekstra liggende som jeg vurderer å selge....
Har ikke helt bestemt meg enda, men om noen gir meg ett bra bud, så....
 Jeg prøver å henge opp en blondegardin i vinduet på tv-benken, men min kjære plukker den ned og slenger den inni kroken bak tv'n, eller som nå, oppi skittentøys-dunken. Han mener at han ikke får til å styre fjernkontrollen når den henger der, noe jeg er helt uenig i, for jeg har aldri det problemet....
 Mulig det kommer av at jeg aldri skifter kanal heller da, for jeg ser jo ikke tv.....
 Er det rart at jeg heller ønsker meg ett vakkert bilde i den firkanten??


3 comments:

  1. Nei, det er ikke rart :) Det skjønner jeg veldig godt at du ønsker deg, for en svart tvskjerm er drepen. Skjønner ikke hvorfor skjermene ikke har en grønnlig farge, slik som de gamle fjernsyna før i tiden..

    ReplyDelete
  2. Tenk, i dene sofaen under speilet satt vi sist sommer. Som en drøm. Takk til deg Nina, for at du er den du er. Glad i deg og dine.
    Klem fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  3. Ei gjennomført vakker stue, som likevel er hjemlig og koselig, ikke steril og kald! Jeg skjønner godt problemet med TV-skjermen, den stikker seg jo ut som en eskimo i Sahara! Du får henge en pen blondeduk over når den ikke er på, hehe... :D

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)