Friday, October 28, 2011

Er kvalm....

Ilte til byen i dag, etter jobb for å kjøre datter på bussen til Trondheim, og skaffe ny medisin til Leon Alexander.
Jepp, Jr har pådratt seg lungebetennelse igjen og medisin nr en smakte så pyton at det ikke var mulig å få det i Nesjestrandas staeste to-åring. 99% kom ut igjen, selv om mor og far prøvde alt fra å lokke med sjokolade, kos, holde for nesen, eller blåse i ansiktet. 
-Nei, vi lurte ikke han! 
Derfor måtte jeg pent ringe legen igjen i dag, og be om resept på ny medisin. 

Prøvde å utrette andre ting i byen med det samme, og stakk innom en klesbutikk for å se om det var noe som kunne passe en hengslete kropp med spisse albuer og innbilt rumpe, men snudde etter 45 sekund og gikk ut igjen. Har aldri sett så mye stygt samlet på en plass i hele mitt liv!
Nei, her er det bare å finne leverandører selv, tror jeg! 

Derfor kjørte jeg på Rema1000 og trøste-handlet litt blomster i stede. 

Da jeg kom hjem igjen overrasket samboeren meg med å ha tent mengder av stearinlys på stua. Når han i tillegg hadde satt en deig med foccasiabrød, skulle en tro at DETTE er drømmemannen!

Men, jeg kan legg til at han også hadde spist opp hele posen min med sjokolade, og ignorert de møkkete middagsgrytene fra torsdag, og ikke sett inn i vaskemaskinen en gang....
-Kyss meg der du er høyest når du plukker potet! -Sier jeg bare!!!  (Jeg jobber langdag på torsdager og stikker ned så snart middagen er inntatt)

Nå kjenner jeg ofte at samboeren tenner en irritasjon inne i meg, men det er ingen som klarer å få meg til å smile igjen så lett som han. Når jeg spør hvorfor han ikke kommer og hjelper meg, -kan han svare noe som bare får meg til å storle, samme hvor irritert jeg er. I tillegg har han verdens flotteste smil....

Så kommer ett bilde som overhode ikke er blogget og striglet på noen måte, bare knipset i nuet.
Dette er bare godt!


Hjemmelaget foccasiabrød og Scampi i Paradiset. Egenkomponert greie krydret med mengder av hvitløk, sitron, rød pepper fra Tyrkia mm.
I dag hadde vi også den luksusen av å velge rød eller hvit vin, for det ble drukket svært lite vin sist helg(?).
Andreas mente vi skulle ta hvit, pga scampien, men jeg syns faktisk rød passet bedre. Aner ikke hvorfor. Har det noe med den kraftige smaken å gjøre??
(Har overhode ikke peiling på vin, bare god smak! ;) )


Og godt var det.
Nå er jeg så mett at jeg tror jeg vil spy.
Det er ikke så godt....
Heldigvis er Jr. på bedringens vei, vaskemaskina jobber igjen, og Andreas er heldigvis så fornuftig at han ringer og ber meg kjøpe mer sjokolade mens jeg er på butikken.


Ønsker alle som ikke har noe mer fornuftig å gjøre enn å lese mine idiotiske skriblerier, en god helg!

Nina i Paradiset

11 comments:

  1. Du får meg alltid til å smile :) Trur han eg bur i lag med lurer på kva i allverden det er eg leser ;)

    Gonattklem ♡

    ReplyDelete
  2. God helg til deg også, Nina ღ
    Kos deg med samboer og ha en
    super helg :) Klem fra Mette

    ReplyDelete
  3. Herlig å lese. Den maten så kjempegod ut. Jeg har ikke så god peiling på vin, men har funnet ut at man drikker den vinen man har lyst på. Jeg har gått over til rosevin, ganske søt, og den passer meg. Ha en riktig hod helg. Mange klemmer fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  4. hahaha,du skriv så utroli bra Nina,kose mæ alltid her i bloggen din:) Hvis du har problem me å finn klær,så e d jo håp mene æ..her e d vel motsatt!!Innbilt slankhet eller no i den dur:/
    God helg å god bedring te trassguten:)klem

    ReplyDelete
  5. ååå jeg også elsker scampi. Hva slags scampi bruker du? Jeg synes det er så masse styr å skrelle og fjerne strengen på de at det er sjelden jeg gidder...

    ReplyDelete
  6. Godt å høre at alt er ved det normale i Paradiset;) Kjenner igjen det meste! Ha en fin lørdag. Klem fra Eli:)

    ReplyDelete
  7. å lese bloggen din er jo noe av de fornuftige jeg gjør.......... mye annet jeg jeg gjør som er mye mindre fornuftig, som å vaske klær og slikt!

    ReplyDelete
  8. Koselig å lese bloggen din :-)) de rekene så bare helt nydelige ut. Det virket jo så det ordnet seg til slutt ..

    Ha en fortreffelig helg
    Anita:-)

    ReplyDelete
  9. Hehe koselig lesning... Godt å høre at det er flere som har det sånn.
    God helg til deg.
    Klem fra Hill-Iren

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)