Monday, October 31, 2011

Allehelgensnatt....

Det er allehelgesnatt, og i Paradiset 3 brenner det lys og lykter over alt.
 Dårlig med uthulte gresskar her, så her går man for den enkle varianten, -shopper lokalt og gjør det fort & gæli.
 Tenner lys for å prøve å holde skumle skapninger borte....
Men selv om man tenner lykter flere steder i hagen, avslører blitsen at også rote-nissen også har vært der. Glemt både spade og blomsterpotte.....
 Når hagen ikke lenger er så vakker, er det flott å ha noe annet fint å se på. Dessverre er det ikke alt som tåler norske vintre like bra, så hvorfor de flotte lyktene jeg kjøpte for snart 4 år siden ikke lenger er å skaffe, må en vel spørre Bloomingville om!
De har stått ute dag og natt i 3 år, og er fremdeles like fin!
(Det er mer enn man kan si om hagemøblene mine....)
 Mine viltre døtre har løpt rundt i nabolaget og tigget godteri i dag.
Ikke det at jeg er så glad for det, men de har gledet seg i lengre tid nå, og da kan jeg jo ikke hjerte til nekte de det! Hørte at en gutt på skolen ikke fikk lov, -noe som vist nok sammenlignes med ingen pakker på julaften....
Vel, jeg er møkka-mamma altfor mange dager i året, så i kveld er jeg snill.

Storesøster har stått for både sminke og kostyme selv. ;)
 Lille Prinsesse Jålepotte, nektet å la seg sminke med noe annet enn mascara og leppestift.
Lilla hårspray fra Nille var bare fatal, og gjorde håret mer bustete enn fargerikt, og det var krise! Ja, men mamma, jeg vil ha glatt hår, ikke bustete! ;)
Veeeldig viktig at det var lilla detaljer på hatten som er innkjøpt i år, -for da passet den til kjolen hun fikk av tante i fjor.....
Lurer på hvem hun der er lik??
 Ingen trenger å lure på en gang hvem hun her er datteren av....??
 Maria vil være både mystisk og skummel, og syns hun var råstilig i kveld!
Kontaktlinser trenger hun heller ikke med den øyenfargen der! ;)
I passet hennes står det flerfarget, for damen på politistasjonen klarte ikke å finne noe bedre....
 Tvillingsøster, Charlotte var også meget fornøyd, for hun fikk være fiiin! ;)
Lillebror som måtte være hjemme med lungebetennelsen sin, fant en tusj på egenhånd og malte seg litt han. Han poserer gladelig i pappas gamle genser som han fikk av Beste i dag. 
Snart frisk, og med ny medisin, imponerte han mamma med å ta den helt selv i kveld! :)
 Da ble det litt skryt av gullungene.
Hvor alle karnevalsklærne havnet hen da de kom hjem, skal jeg ikke blogge om, men jeg kan si det sånn at det IKKE var i skapet.....

10 comments:

  1. Litt pirkete her nå, men allehelgensnatt er d vel ikke, bare halloween. Allehelgensdag er d neste søndag, og det er da vi skal minnes våre kjære som har gått bort. D har lite med godteri-tigging å gjøre

    ReplyDelete
  2. allehelgensdag er i flg primstaven natt til 1.nov..... men vi nordmenn har "flytta" den til 1.søndag i november, for det synes visst vi var best .....
    Og merkelig, at alle som kommenterer "litt" negativt her inne, gjør det anonymt..... Derfor digger jeg deg Nina, som snakker rett fra levra og står for det du sier.
    Lykke til med butikk, hus, heim, hage og alt du tar deg til

    ReplyDelete
  3. Tydeligvis alltid slik, Sidsel!
    Tenkte jo å skrive halloween i overskriften, men syns jo det er mye finere på norsk! ;)

    I min blogg skriver jeg som jeg vil. Liker du det ikke, så les heller VG!

    http://no.wikipedia.org/wiki/Halloween

    ReplyDelete
  4. Thi, hi, hi...! Jeg storkoser meg. "Keep on going girl"

    ReplyDelete
  5. I am never disappointed with the great ideas you share. You scored again! Thanks - I haven't made anything very Halloween but these will be made soon. Thanks for this simple and groovy idea.

    ReplyDelete
  6. Det er IKKE vanskelig å se hvem som er mor ti de jentene dine nei..hehe..
    Utrolig lik sin mor på mange måter;)

    Jeg var på jobb i går så gubbeluren måtte ta seg av hallowen styret alene. Og vi må nok bare godta at den er kommet for å bli..ungene koser seg da..og d er vel kanskje d viktigste oppi alt.

    ReplyDelete
  7. PST...
    Juletreet er forresten en tysk tradisjon.....
    ;)

    ReplyDelete
  8. Halloween er gøy for barna :)

    Artige kostymer og sminke på alle sammen :)

    Klem fra Fru Haugen Klingen

    ReplyDelete
  9. De kommentarene du får er nesten 100 prosent positive.Hvorfor henge seg opp i det som kan være litt negativt,synes at i bloggverdenen blir en fjør til sju høns. susann elisabeth

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)