Sunday, October 17, 2010

Auksjon og nytt butikk-lokale!

I dag har Nina vært på auksjon.
Hver gang jeg kommer hjem fra noe sånt bruker jeg altfor mye tid til å irritere med over alt jeg ikke bydde mer på, i stendenfor å kose meg over det jeg har kjøpt. Sånn er det bare, men dagen etterpå pleier det å snu seg litt heldigvis.
Når man begynner å bli på klemme-stadiet etter den andre auksjonen med den lokale auksjonariussen, lover det vel bra...?
;)
Bilen ble overfylt denne gangen også, og jeg jublet da jeg fant jekkestropper i dørken på arbeidsbilen vår, da jeg skulle prøve å finne ut hvordan jeg skulle få med meg en gammel dør hjem. Men takket være min kjære som ikke alltid rydder ut av bilen etter material-innkjøp, og Eva fra Arbeidshuset fikk jeg døren på taket og jekket den fast.

Nå innrømmer jeg glatt å ikke være den kjappeste i oppfatningen på både kjentfolk, vitser og sport, men det er bare fordi det alltid kverner så mye annet oppi topplokket. Og i dag gikk det omternt en time før jeg skjønte at de som satt rett ved siden av meg var Eva og Stine fra Arbeidshuset, min "konkurrent" om man kan kalle de det, når de holder til 4,5 mil unna min butikk.
Jeg oppfattet dette først og fremst fordi Stine bød på akkurat de tingene jeg likte, og jeg tenkte hun der bare MÅ ha stukket hodet innom bloggverdenen! ;)
Kjempehyggelig å treffe noen likesinnede, -noen å le sammen med over pussige oppkjøpere, og irritere seg sammen over dumme damer som overbyr en. Klart, jeg måtte gi avkall på ett soveromsmøblement jeg hadde lyst på fordi Eva overbød meg, men som plaster på såret fikk jeg ett søtt skap fra settet (både jeg og Stine ville ha denne toalettkommoden i dette møblementet) så nå står det to Green Gate askjetter og venter på Stine her som takk.

Publikum lo høyt over mitt bud på 100 kr for en eske med forskjellig bestikk, men jeg ville skremme de for å by over meg, fordi jeg VILLE ha disse knivene.
Jeg fikk nemlig 6 sånne Sheffield-kniver av samboeren til onkelen min for noen måneder siden, og syns de er så innmari gode å smøre brød med, så jeg ønsket meg flere. I tillegg minner de meg sånn om bestemor der jeg vokste opp, for hun hadde maken og brukte de hver dag.
Det var 6 store og 6 små i denne pakken, + tilhørende ostehøvel, så 120 kr (inkl salær) for 18 stk -om jeg teller med de 6 jeg fikk i sommer, er ikke ille.
Nå er Norgesglasset mitt ved brødboksen fullt.
En liten smugkikk på noe av det andre jeg kjøpte, men flere bilder kommer når jeg får pakket de ut av bilen.
Det milde været i kveld, samt litt påvirkning fra en venninne inspirerte meg til å begynne å tømme arbeidsrommet i kjelleren.
Dette skal nemlig bli mitt nye butikk-lokale inntil uthuset står ferdig.
Klar det er ikke akkurat 70 kvm dette heller, men over det dobbelt så stort som det rommet jeg har nå. I tillegg har jeg lageret rett bak veggen her, og mulig for å utvide med enda 8 kvm.

Slik ser det ut nå, etter at jeg har begynt å tømme det!
Ikke det vakreste i verden, men tro meg! Jeg har sett mange stygge butikker, og med endel egenproduserte hylleknekter, vakre lamper og masse maling, så skal det nok bli brukbart. 

7 comments:

  1. Tror det kommer til å bli kjempebra med en større butikk! Skulle ønske jeg kunne ta en tur innom butikken din engang :)
    Ser jo på bilder at du har mer fint i en reol en mange butikker har en hele lokalet ;)
    Lykke til med "ny" butikk ! :)

    - Alexander

    ReplyDelete
  2. Haha! Så bra at du "berre" kan flytte ned i kjellaren! Tenkte på deg i dag, då eg dreiv og malte tak i min kjellar, at du skulle hatt kjellarromma mine....men du har jo kjellar sjølv jo! Gledar meg til å sjå korleis det blir. Spent på å sjå kva meir du har fått tak i på auksjonen og! Lykke til med ryddinga.

    ReplyDelete
  3. Sånne kniver har jeg også:) Husker det tok en stund før jeg hadde 12 like.

    Artig at du traff Eva fra Arbeidshuset:) Jeg vet ikke hvordan hun ser ut så jeg hadde nok ikke reagert:) men kanskje jeg også får treffe de en dag:)
    Kjekt å treffe de som driver med det samme:) Har blitt kjent med hun som driver nettbutikken Sweet Lilly og det er kjekt å kunne prate om erfaringer osv:)

    Mamma spurte meg faktisk rett etter at du spurte meg om Auksjonen, men så syns vi det ble litt travelt her igår....Satser på at det blir flere auksjoner når Freddy er hjemme:)


    Blir bra nedi kjelleren da:) Kjekt å få det større:) Men 14kvm har jeg også og det er alt for lite...skulle helst hatt minst 30.

    ReplyDelete
  4. ....tenk hvis du hadde min kjeller,med den store kjellerstua som ikke er i bruk ! Kanskje jeg skal begynne med butikk...plass har vi ihvertfall nok av !
    Så du kjøpte ei dør også, men elggeviret fikk du ikke(haha),det ble Kurt sitt :)
    Klem .

    ReplyDelete
  5. Hei Nina..
    Så koselig for deg å møte på Eva og Stine, verden er ikke stor vet du hehe!!

    Masse lykke til med prosjektet i kjelleren, jeg misunner deg ikke :))))

    Ha en kjempefin dag.
    Klem

    ReplyDelete
  6. Så spennende med auksjon! Slike kniver hadde min bestemor, også.

    Det blir nok bra med litt bedre plass, selv om man alltids kan ønske seg enda mer plass.

    Ønsker deg lykke til meg ryddinga! Du må være et utrolig overskuddsmennske!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  7. Det blir kjekt for deg å komme inn i et litt større lokale selv om butikken din nå er så søt og sjarmerende at den er igrunnen en turistattraksjon å regne:)

    Så da blir det nok en tur innom paradiset neste gang jeg er på besøk hos min venninne:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)