Thursday, August 5, 2010

Litt hage og noe butikk....

Vi har hatt en flott sommerdag i Paradiset i dag, men fikk noen få regndråper utpå kvelden.
I tillegg ble vi belønnet med en voldsom regnbue. (Får selvfølgelig ikke frem hvor flott den var på bildet)
Noen store mengder regn var det ikke, så jeg slapp å stenge dører og flytte inn varene til butikken.
Skatten er visst gravd ned på Sølsnesholmene....
Jeg har prøvd å få litt tid i hagen i dag, men mye besøk og noen huslige sysler gikk fremfor hagejobbing, for jeg kjenner jeg er litt lei. Det er vanlig at jeg blir litt mettet utpå seinsommeren når så mye av staudene er ferdige for året.
Litt vanskeligere å skrape sammen motivasjon, men skal prøve på 'n igjen i morgen -med ett allerede renere hus....
Rosene mine er flotte nå da, særlig denne:
'Penny Lane' behind bars....
Utrolig fin champagnefarget klatrerose. Vokser sent, men er verdt å vente på, og gleder meg virkelig til den blir konfirmert....
Jeg har fremdeles mange planter som enda ikke har kommet i jorden, og mye av hagen står brakk eller delvis opparbeidet.
Til neste år blir det kanskje bedre.....
Bestilte servietter fra Sagen i forrige uke, og tok med noen bilder, kort og fyrstikkesker i samme slengen, men en ting manglet i pakken.
Serviettene.....
Men en liten telefon dit, og de skulle fikse det tvert, så det vil ikke ta mange dagene før de kommer -alle sortene, roser og engler.
Nydelig kort som er flotte å ramme inn. (Kort kr 25,- mange motiv. Bomullspapir-bildene i A5 format koster kr 65,- flere motiv)
Mere nytt kommer snart, og ett kolli med varer fra Lisbeth Dahl gikk fra lagert i Danmark i dag, og Green Gate-varer er også ferdig pakket, mens en annen palle står nok i Molde og venter på skyss.
Derfor rydder jeg i hyllene og setter ned prisene på mange av varene i disse dager. Tilbudsbord har jeg i paviljongen.
I morgen har jeg åpent 12-20.00 (Siesta mellom 16 og 17.00 -fremsdeles åpen butikk, men elendig med ekspedering for innehaveren må ha mat! ;) )

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)