Sunday, December 6, 2009

Søndagstanker....

Føler at denne julestemningen går litt i bølgedaler.
I dag pyntet jeg først trappen ute med einer og lys, etterpå ryddet jeg i blomsterbeddene mine...
Det har vært 9 varmegrader i dag, ypperlig for haging.

Julerosene blomstrer i beddene mine, men ellers er det temmelig mye brunt, så atter en gang irriterer jeg meg over at jeg ikke har plantet mer vintergrønt. (sa jeg ikke det samme i fjor??)

Prøvd å pynte litt i glassverandaen, men jeg syns liksom ikke det blir skikkelig jul før jeg ordner juledekorasjonene mine. Så da er det vel bare å klø seg i hodet og prøve å finne ut hvor en kan skaffe skikkelig edelgran-bar her i området. Tips tas imot med takk (av erfaring har jeg sett at de som selges på Plantasjen er restene etter fjorårets juletre eller noe i den dur...)

På trappen har jeg helt enkelt gjort det slik i år:
Fort og gæli, men greit nok for meg.
Ett tips til de som er like late som meg, og ikke gidder å bære inn verandakassen for vinteren, er å legge granbar eller einer oppi dem og pynte med kongler eller lignene. Jeg har latt eføy-plantene jeg satte ned i sommer, være igjen for å få litt variasjon i det grønne.
Inne pryder denne flotte buketten opp.
Gave fra min tante med familie som kom på besøk i går. Helt tilfeldig har hun klart å plukke ut en av favorittrosene mine, og lisiantus som topper listen over favoritter, ved siden av roser.
Det har vært en hyggelig helg i Paradiset, og nå ser jeg frem til en ny uke.
Håper på positive overraskelser og nye opplevelser, både for meg og de som leser bloggen min til stadighet. :)
Jeg håper også at jeg får anledning til å stikke ned på hotellet en tur, og se på fremgangen der, samt ta noen bloggebilder. Nathalie vil jo gjerne passe butikken mens jeg er ute i ærend, og jeg er jo aldri langt unna.
Så nå skal jeg prøve å sove litt, usedvanlig tidlig for å være meg.....

17 comments:

  1. :) koselig pyntet... smart d med verandakassene :) "låner" dine gode tips :) god natt janne

    ReplyDelete
  2. Det enkle er ofte det vakreste syns jeg!;-) god natt!

    ReplyDelete
  3. Så nydelig. Jeg lærer. Takk Nina.

    Klem Ingunn

    ReplyDelete
  4. Herlig og lun pynt synes jeg, liker bloggen din veldig godt og nå ligger det en liten utfordring til deg inne på min blogg!!!

    Fortsatt fin adventstid til deg!!!

    Klem Iren

    ReplyDelete
  5. Herlige bilder, og kjempelurt å pynte potter og kar på trappa.... vel, mine er fulle av snø så det er vel ingen vits her :-(
    Er bitte litt misunnelig på deg og dine blomstrande bedd!!!!!

    Ønsker deg ei flott veke.

    ReplyDelete
  6. Så koselig med granbar på verandaen :) Det står et par edelgraner på Kristiansten festning, så dersom du blir desperat, kan du jo ta deg en laang kjøretur ;) (Ta med stige :P)
    Vi får satse på at du får andre tips ;)

    ReplyDelete
  7. Synes dekorasjonene dine var veldig vakre, fint å bruke naturprodukter som hovedbase og bare "pøse" på med kuler og bånd som man selv måtte ønske! Likte godt kassen du hadde på trappen! Nydelige bilder med god stemning-synes nå jeg:) ha en kreativ mandag videre!

    ReplyDelete
  8. Hei Nina :o)
    Så koselig du har pyntet ved inngangsdøra - likte det veldig godt. Koselig er det både inne og ute hos deg... Ønsker deg en flott dag. Klem fra Mette

    ReplyDelete
  9. Nyyydelig pynt i trekassen du har på trappen! Naturens egne materialer sammen med litt julestæsj er kjempedekorativt. Og så må jeg si at jeg ikke begriper hvordan du har tid til alt, oppussing, butikk og nesten nyfødt sønn i tillegg til de vanlige hverdagsgjøremål med hus og litt større barn. Beundringverdig!

    ReplyDelete
  10. Takk for en koselig visitt i går,ja den julestemningen går litt i bølgedaler her også.
    Skal prøve å få pyntet ferdig til jul på onsdag... men for se hvor langt jeg kommer.
    Koselig pyntet på trappa de , skal ha meg einer/gran jeg og ( må vel på paltasjen)
    Forresten var jeg der en tur i forige uke, og fikk service !!! tro det eller ei.Hun bak kassa kom og pakket inn en mini julestjerne for meg.

    ReplyDelete
  11. Så flott du har pyntet! Og koselige bilder fra huset igjen. Du er så flink!

    Ønsker deg en deilig mandag!

    Klem fra Anette Willemine :)

    ReplyDelete
  12. Så flink du er på en søndag!!!

    ReplyDelete
  13. Såå koselig du har pyntet ved inngangen:)Masse fint i butikken din:))

    Ønsker deg en fin dag

    Klem Nina

    ReplyDelete
  14. Hei!!
    Så trivele en blogg du har!!
    Har ingen egen blogg,(enda..) men ska aldri si aldri..
    Bli mæst imponert over den ustoppelige energien d verke som du har :))
    Stuggu di e verkele kosle, kan du fortæl meg kålles sofa du har?? E d EKTORP?? Kjæmpefin iallefall!!
    På forhånd, takk for svar!!:O)

    ReplyDelete
  15. Oisann!
    kjapp levering på deg,da. Jaja,-...en får heller tro at det går bedre til neste jul:)))
    Ha en fortsatt fin førjulstid og kos deg!!!

    ReplyDelete
  16. Sofaen i glassverandaen og sjeselongen i tv-kroken er Ektorp, men salongen i samme krok heter Tommelilla (IKEA) og gikk ut fra sortimentet for noen år siden.
    Jeg kjøpte min brukt av min venninne i Molde.

    ReplyDelete
  17. Hei NIna..
    Det er noe til deg på bloggen min..
    Klem Lene Christin

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)