Wednesday, December 2, 2009

Nina drar skogen i huset....

Jeg deler jo tak med en skogsarbeider, og her forleden så spurte jeg forsiktig om det ikke fantes noen små grantrær eller einer-greiner der han jobbet.....
Nei, det gjorde det ikke på mandag.
Men det gjorde det tydeligvis på tirsdag, for da var bagasjerommet på Forden stappfull!!

Så i går begynte jeg å sette litt grønnfarge på min hvite tilværelse....

Gangen min har en litt "ute-look" nå, men noe må man da gjøre når det er 2 små varmegrader ute, og det eneste som blomstrer er isrosene! Mulig jeg henger glass-istapper på treet, eller annen søt pynt.
(alle tingene på bildet er varer fra butikken min)

Jeg pyntet einer-greiner med mine egne håndsydde hjerter og lys, men er noe usikker på de lysene. IKEA's plast-ledning er jo ikke akkurat anonym.... (ser litt harry ut!)

Noen som har en formening om dette?? Jeg har også fått juletre i butikken, og har pyntet det med kuler fra Jeanne d'Arc Living, og blonder fra samme sted.

Julestjernen jeg kjøpte på Rema passet utrolig fint sammen med kulene...
Skal lage noen små kremmerhus av 82 år gamle Tidens Krav, og henge på treet i tillegg. Tror det kan bli fint. (T.K. er avisa for Kristiansund & Nordmøre)

I går fikk jeg dette ornamentet fra JDL i posten. Kjempedekorativt!
Ett er allerede på tur til en bloggleser i Bergen.
Disse kremmerhusene er det ikke jeg som har laget, men en eller annen i Danmark. De kommer fra Jeanne d'Arc og inneholde julerøkelse.
Tok enda noen bilder i dag, men de jeg tok av pynten ute var like ute av focus som jeg i kulden!
Får knipse nye i morgen!
Må på kveldsmat på skolen i morgen kveld (var det klokken 18?) så jeg ber besøkende heller prøve å kontakte meg for å høre når jeg er hjemme. Syns jeg må stille opp for jentene (tvillingene) siden det er deres første skoleår, og har enda ikke lært opp noen på kassa-apperatet mitt. Andreas skal få opplæring i handyman-ekspedering senere! ;)

Venter ellers enda mer varer før jul, Green Gate kommer ikke før i uke 50, så den julepynten blir nærmere en vits....!
Og for de som bekymerer seg over min tid sammen med ungene, ken jeg fortelle at butikk-drift er en genial måte å lære en med matte-problemer rekning!! ;)
Vi blogges!!

20 comments:

  1. Hey.
    Så fint da. ;o)
    Jeg vil ha bordlampa der jeg. ;o) Å den knaggen du har der. Kjempefine begge juletærne. Lurer fælt på å pønnte mitt med sølv selv også.
    Det ornamentet fra JDL var kjempefint da. :o)
    Klem Simone

    ReplyDelete
  2. Så fint du har fått det :) Elsker å pynte til jul eg også, så heime hos oss har eg fått fram det meste av julepynten allerede :) Koslig!
    Ha ei herlig natt :) Godklem

    ReplyDelete
  3. så koselig det er hos deg.. nydelig pyntet begge trærne...

    Her er det også kommet inn noen små trær...

    Ønsker deg en fin torsdag..

    Klem Kerstin

    ReplyDelete
  4. Kjemefint juletre:)))

    ReplyDelete
  5. Utrolig hva litt grønt gjør, synes det ble veldig koselig hos deg Nina !!
    Vanskelig med de ledningene, man greier liksom aldri å finne noen som ikke vises, men det skal noe til for å finne ledningsløse belysning :/
    jeg synes at du har gjort det beste ut av det !!! Kjempekoselig med litt rødt i trappen !!
    God tur på kveldsmat, her har jeg vært på adventsfrokost i bhg til storpia... (hadde foretrukket kveldsmat, for jeg var trøtt som en strømpe der jeg troppa opp i barnehagen) hi hi de ansatte fikk i alle fall settt sin del stuptrøtte foreldre;)
    Klem.

    ReplyDelete
  6. Synes det ble kjempefint! Utrolig hvor dekorativ det blir med litt rødt og litt grønt. Ledninger til julelysene er ikke så enkelt å gjemme bort, og det er vel noe vi alle har forståelse for:)

    Når det gjelder tiden du bruker sammen med ungene, så tror jeg du er en utmerket mamma! Dessuten har du noen skjønne barn.

    Ha en flott torsdag:)

    ReplyDelete
  7. så koooselige bilder og fiiine ting :o)

    Så snill mann du har dååå:)))

    ReplyDelete
  8. Gratulerer med butikken Nina :D. Har ikke vært her inne på ei stund og har ikke fått det med meg før nå...
    Håper at du koser deg med tilværelsen - du har virkelig jobba for å oppnå dette og det er deg virkelig vel unt :). Du er til stor inspirasjon, og jeg har misunt deg din energi mange, mange ganger... :) You go girl!!!

    ReplyDelete
  9. Så flott og grønt du har fått det. Ledninger slipper jo man ikke unna desverre, så slik ser det vel egentlig ut hos alle. Man lærer seg vel å se forbi de. Synes treet i trappa var kjempe flott..
    Klem Kristin

    ReplyDelete
  10. Så fint med litt av skogen inne:) Så utrolig kosleig å pynte med naturen..Synes alle tre trærne var nedelig pyntet.. Er mest sikkert i forhold til brann og ha elektrisk lys og ikke levende på treet.. Særlig med små barn.. Synes det ble fint jeg:)
    Klem Ingunn
    ps: har noe til deg inne hos meg:)

    ReplyDelete
  11. Hei Nina!
    Jeg blir så glad når jeg hver dag leser bloggen din :)) Du er min helt :)
    Og så fin butikk du har fått!! Helt super. Den skal jeg besøke til sommeren.
    Klem fra Oddbjørg

    ReplyDelete
  12. Hei så fin gangen din var:-) Kjempe lekkert...Koselig å ta med vinteren inn...Gjorde ikke så mye med den ledningen,det er jo bare sånn det er, hvis ikke må du kjøpe en annen lysslynge som er grønn, da går det mer i ett:-) klem Stine...

    ReplyDelete
  13. Kjempefint! Åh, det lukter så godt av et ordentlig grantre!!:)

    ReplyDelete
  14. Juletreet blir helt nydelig med gameldagse kuler og nostalgiske kremmerhus.
    Klem...Ellen

    ReplyDelete
  15. Kjempefint alt det der da! Som tatt ut av et interiørblad!!! Du må ikke selge katteskåla mi, selv om jeg nok ikke får henta den før etter helga! Ha en koselig helg alle sammen!

    ReplyDelete
  16. Hei!
    Så fint det vart, både i trappa og i gangen. Det gjorde seg med litt farge! Dei grøne buskene og den fine pynten!! Eg syns det var fint med ikea-lysa, eg! Men korleis får du det til? Har du stikk kontakt i trappa..? Eg kjenner meg igjen :) tenker at eg ikkje vil ha ledningar overalt.. men det er fint med lys, og når ikkje kontakten viser så..

    Leneklem <3

    ReplyDelete
  17. Så fint da, nina!:) kommer bort og kikker på trær og nye varer snart! gleder meg!
    Beate :)

    ReplyDelete
  18. Hei Nina, kjempefint med litt skog innendørs, det skaper god julestemning ;-) Og så vannvittig mange fine varer du får inn, skulle ønske jeg bodde nærmere da skulle jeg vært innom butikken din på lønningsdagen *ler* Stå på videre, du er til god motivasjon!! :)

    ReplyDelete
  19. Det er berre sååå utrulig masse fint å sjå på her hos deg:)Du har fått det KJEMPE bra :)Du er VANVITTIG flink altso:)
    Gangen din er LEKKER:):)
    Nattaklem frå Astrid:)

    ReplyDelete
  20. hvorfor ikke:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)