Wednesday, December 9, 2009

Leon hager, mamma baker!

Været har vært helt nydelig i Paradiset i dag.
Jeg glemte å sjekke hvor varmt det var, men det var sikkert 10 varmegrader!

Leon måtte bli med ut i hagen, for jeg måtte bare fjerne noe av det som visnet da frosten var her for noen uker siden. Godt oppstablet i vognen, og utstyrt med smokk tilbrakte han vel over en time sånn, sittende å kike på meg.
Nå skal jeg si at jeg er innmari glad for at jeg har laget stiene så bred at jeg kan trille vognen i hagen, men det var jo noe lignende jeg hadde i tankene da jeg anla de. At det skal være plass for rullestol, eller rullator. (jepp, det er her aktivitørutdannelsen min setter preg på meg! *kniiis*)
Men en ting jeg ikke er fornøyd med, er at jeg skaffet meg altfor lite eviggrønne planter denne høsten også! Jeg lovet meg selv at jeg skulle handle mye mer på høstsalget i år, men regnet gav liksom ikke den store lysten...
Noen ble det da! (og ja, jeg skal fjerne merkelappen på vriasselen min på bildet over! -måtte bare ha den for å skille mellom den rødbladede og den grønne tidligere!)

Hosta er en kjedelig vinterplante....
De bare flekkene på bildet over inneholder hosta-røtter, som er bare kjedelig ingenting før langt utpå våren. Men så er de innmari fine om sommeren!
Flott bladverk i mange varianter!

Siden mamma har jobbet i gartneri og i parkvesenet de siste årene, må selvsagt Leon få hagearbeid inn med morsmelken....
Trillebåra er jo ett morsomt alternativ, og neste sommer ber han vel om å få komme oppi selv! ;)
Jeg har innmari mange planer for hagen til neste år, og jeg lurer mye på hvor mye jeg rekker over.
For de som ikke vet det fra før, så så hagen vår slik ut for bare 15 måneder siden! (digger det bildet!!!) Og vil du vite hvordan den så ut ett år etterpå, klikker du bare HER!

I desember, kan en vel ikke forvente så mye, men jeg koste meg stort ute i dag.
Håper det blir sånt vær i mars og april også, slik at jeg får begynt med graving og muring en god stund før jeg må plante!
Planene er selvsagt å lage en besøkshage ut av dette til slutt. Må jo finne på noe for å bli kvitt noe av overskuddsplantene mine! ;)
Da blir det sånn: kom og handle litt interiør i butikken min, og få med deg en haug gratis planter fra hagen på kjøpet! Høres det bra ut??
Ikke mye å ta bilder av inne i dag, for jentene har hatt besøk av sin venninne ( som er her hver tirsdag) og i deres rom ser det ut som det har landet en meteor nå. Selv har jeg laget 2,5 kg kjøttkake og ett forsøk på kokosmakroner (snakk om å IKKE lese oppskriften nøye nok!)
I butikken har det også vært litt kaos, for jeg har fylt opp igjen med varer etter de to siste dagene, og pappesker og bobleplast flyter! (Ryddet det meste nå da!) Og i stua ligger PC'ene på det ene bordet, og julepynt på det andre, mens det tredje (det eneste som er ryddig) ble blogget i går! ;)
Derfor ble Leon igjen, som hilser til familie rundt omkring i landet!
Og vips så var klokken nesten halv to (igjen!)
%¤#&* Tiden flyr så innmari fort for tiden!
Natta!!

4 comments:

  1. Hei på deg.

    Du den hagen din kommer da til å bli flott til sommern tenker jeg.
    Jeg må så absolutt gjøre noe med min hage å. Her var det faktisk ikke noenting når jeg overtok huset i høst. Men må drenere rundt hele huset til våren så skal ta en runde da. Det er jo så morro med hagesysler.
    Klem Simone

    ReplyDelete
  2. Ser ut som om din lille engel storkoser seg i vogna !! Må være utrolig deilig å kunne ligge/sitte sånn godt innpakket i ei god å varm vogn å være ute i finværet !! Det er litt av en prestasjon du har gjort i den hagen Nina... Og jeg må bare si, att hadde du bodd i nærheten. Ja da hadde jeg nok leid deg inn som konsulent..
    Saken en nemlig den at vi har en passe stor hage, som foreløpig er aller mest plen.. Og mitt dilemma er at je ikke vet helt hva jeg skal begynne med, hva som man bør ta tak i først..for liksom å sette rammen.
    Så jeg lurer på om du har noen bøker eller nettsider å anbefale, hvor jeg kanskje kan få noen tips og ideer til hage prosjektet mitt ???

    Ha en fin kveld !!!
    Klem fra nord ..

    ReplyDelete
  3. å hellan dussen! Smeltet da jeg så Leon i trillebåra! Skjønn,skjønn liten prins! Ser ut som hagen din kommer til å bli virkelig blomstrende flott til sommeren! Koselig var den nå å synes jeg:)
    Ha en finfin natt!

    ReplyDelete
  4. Takk for en interessant blogg

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)