Saturday, December 12, 2009

Hjemmelaget julepynt, og noen nyheter.

I kveld valgte jeg bloggen foran mannen.

Grunnen er egentlig ganske enkel, jeg har en nese som oppfører seg som en lekk krane, og er ikke akkurat så deilig å kose med.
Jeg lever i troen på at solhatt (Echinaeca) fikser det meste, så jeg er nok fit for fight i morgen! ;)

Sagen Vintage kort fra butikken.
Julekort og pakkelapper.
(snikreklame!)

Fikk en pakke i dag med rest-varer fra Chic Antique, og der var boken jeg bestilte for temmelig lenge siden.
Jeg kjøpte min egen av Christina, og var så fornøyd med den at jeg tenkte at dette kunne være noe for andre Romsdalinger også.

Dette er den flotteste interiørboken jeg noen gang har sett, og bok-orm som jeg er, så har jeg sett mange! ;)

Metall-sjablonger av alfabetet i en fin eske kom også i dag.
Mens jeg kiket på fredspris-konserten i kveld, laget jeg omsider kremmerhusene til butikk-juletreet mitt. Det ble akkurat slik jeg så det inne i hodet mitt, så kvelden er reddet! (Får jeg det ikke til, kan jeg bli litt sur! hehe)
Slik ble juletreet!
Siden vi ikke kan bruke butikkinngangen enda, utnytter jeg derfor plassen til litt jul.
Jeg trodde avisene mine var Tidens Krav, men de het visst Tidens Tegn.
Googlet på det, og fant ut at det var en Oslo-avis som kom ut mellom 1910 og 1941.
Etter at denne avisen ble nedlagt, overtok en mer kjent avis eiendommen, lokalene og rettighetene til denne avisen etter krigen.
Denne avisen eksisterer i dag, og heter Verdens Gang....
Nå henger Tidens Tegn som kremmerhus i mitt lille juletre.
Noen er pyntet med madonna-emblemer fra Jeanne d'Arc, andre med små "krystaller".
Jeg har også lekt meg litt meg mose, men skal prøve å få laget mange flere dekorasjoner i helga. Barneflokken min er jo noe redusert, så jeg får nok mye ledig tid. Storesøster skal jo på riding i morgen i flere timer, så da blir det stille i huset.
Får håpe det dukker opp noen kunder da, så det ikke blir altfor rolig her!
I dag har det vært mange innom, i hvertfall!
Nei, jeg må vel prøve å finne senga snart, om jeg skal rekke over alt jeg planlegger i morgen.
Jeg er jo ikke noe glad i å ta bloggebilder i lampelys, men jeg har ikke rukket annet de siste dagene. Kvaliteten blir deretter, men håper det blir likar i mårra! ;)

10 comments:

  1. Hei på deg.
    Så flink du er da. ;o) De blei jo skikkelig fine de kremmerhusa. I morgen skal jeg på juleverkste med noen venninder å da har jeg tenkt å lage en del med decoupage. Det er morro,så da blir det lys og kremmer hus og hjerter osv. Gleder meg,er en goood stund siden jeg hadde tid til å være kreativ for å si det sånn. ;o)
    Ha en fin hælj. :o)

    Klem Simone

    ReplyDelete
  2. Hei snufsa, og god bedring! Treet var helskjønt med de kremmerhusene! Og min paviljong er 3*3,5meter ca. Kjempefornøyd, og MYE brukt. Nå er det senga etter julebord i Oslo, måtte stoppe og sove, sov ikke 15 min med 1 time;-) Min kjære ikke edru, så ikke mye hjelp med å holde seg våken fra han som sov godt i passasjersetet...;-) God helg fra Marianne

    ReplyDelete
  3. ikke verst og ha kremmerhus av gammel verdend gang:)
    ha en fin dag med masse kunder
    klemmer

    ReplyDelete
  4. Så fine kremmerhus du har laget! Treet ble så koselig :) Ha en fin dag - og god bedring!

    ReplyDelete
  5. Det ble veldig fint som alt som du gjør. Men du må også litte på kroppen din og prøve å ta vare på deg selv. Nå høres jeg ut som min egen mor, arg.... Ha en fin dag. Hilsen, Telma

    ReplyDelete
  6. Kjempefin kremmerhus!
    Jeg lagde også noen til galleriet mitt, men nå finner jeg dem ikke igjen!! Går det an det da?;-)

    Ønsker deg en fin dag i butikken!

    Henriette

    ReplyDelete
  7. God bedring, håper lekkingen gir seg ;) og juletreet med kremmerhusene ble kjempekoselig !!! deilig stemningsfullt !!
    Ønsker deg en flott lørdag :)
    Maren.

    ReplyDelete
  8. Håper nesa er tett i dag - lekk nese er slitsomt!
    Kremmerhusene dine ble kjempefine - hvor har du kjøpt den skjønne blonden.
    Håper du når alle dagens gjøremål...
    HIlde

    ReplyDelete
  9. Heia:D

    Må nesten ikke innom siden din fordi jeg blir alltid så utrolig fristet av alle de nydelige tingene du legger ut bilde av;) Ohoi!

    Den hjemmelagde julepynten var kjempe fin:D

    Silje

    ReplyDelete
  10. det jeg var ute etter, takk

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)