Wednesday, August 5, 2009

Kjøkkengreier....

Jeg bestilte disse eggeglassene litt med tanke på at mamma kunne få de i bursdagsgave, om jeg ikke klarer å finne brødbosen jeg lovet henne i samme serie.
Dessverre er jeg innmari egoistisk, og beholder de selv, fordi jeg har ikke eggeglass, bortsett fra "ei bikkje tå kore" (som betyr noe sånt som en hund av hver sort= ingen like, ja jeg har en svært spesiell dialekt!)
Jeg syns nemlig de var så utrolig søte, og de passet godt sammen med kjøkkenserviset mitt, som ikke har egne eggeglass (i allefall ikke som jeg har funnet)
Men om det er noen som ser en sånn brødboks fra Krasilikof (tror jeg firmaet heter) så vennligst si fra.....!

Sokkelisten rundt komfyren har kommet opp i sommer, likeså den siste dørlisten mot stua.
Den ulistede døra som skimtes i bakgrunnen skal flyttes 10 cm lenger bort, derfor står den slik enda. -Ikke for det da: karmen er faktisk helt ny, for den gamle manglet dørstokk, og var saget nesten av på midten, så Andreas laget en ny. Kjempeflink! (Aldri gjort noe sånt før, men han så bare hvordan den gamle var laget.)
Jeg vil ikke ha lysekrone på kjøkkenet slik som mange andre har, for jeg liker ikke å tørke fett og støv av alt dillet i de. Industrivarianten fungerer fint for meg, slik den har gjort i 9 år nå. Ikke lei av den enda.
Kjøpte meg også ett nyt gryteunderlag, slik at jeg har 3 stk sånne i fil de fer.
Ett tips for en rimelig variant er å sette sånne filtknotter som en bruker under møblene, under fliser og bruke dette som gryteunderlag. Jeg har brukt noen prøve-fliser jeg ike gadd å levere tilbake til butikken til dette.
Forresten så er det ingen sak å ta bloggebilder av ett hjem uten unger! (dvs. de som går på egne ben...!) Jentene er jo i Trøndelag på ferie, så det er ingen som roter for meg! :)
Husmorferie, kaller jeg det!
I vinduskarmen pryder en av mine pelargoniums-favoritter, nemlig 'Appelblossom Rosebud'.

Siden ungene er borte, har også kjøkkenbordet fått en ekstra duk på seg. Til vanlig ligger det en heklet duk med transparent voksduk over, utrolig praktisk og ganske pent. (Er lei av fargen på bordplaten min, men det blir ikke priorietert med ett halvferdig hus!)
Ellers begynner jeg å bli ganske lei av hele Kjøkkenkos-serien fra Perfect Home, -typisk når man har så mye av den....!
Tenkte også å lage ett innlegg om ting jeg ikke er lei av, selv ikke etter svært lang tid! For det er faktisk mange ting! ;)
Vi blogges!

20 comments:

  1. De var skikkelig fiiine!! Hvor får man kjøpt slike?? ;o)

    ReplyDelete
  2. Hei. Den pelargonien har eg og. Takk, då veit eg kva den heiter. Dama i butikken solgte meg den nemmelig som ein Dronning Ingrid, men det oppdaga eg fort at det ikkje var... Men du, korleis tek du hand om dei? Eg vil gjerne ta vare på dei og få dei til å blomstre att. Har to slike som du har og fire Dronning Ingrid (forøvrig smugla frå Danmark) har ikkje lyst å kaste dei når dei er avblomstra. Stalltips?

    Ein grepa kar den mannen din :o) Godt med litt "stillheit" i huset òg, berre det ikkje varer for lenge... ;o)

    Klem Tonje

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Så flotte bilder du viser. Du har sansen Nina.

    Klem Ingunn :)

    ReplyDelete
  5. De var søte de eggeglassene, kan godt forstå at man må være litt egoitisk i en sådan stund;o)
    Kos deg videre i det bloggvennlige huset, om en 10 års tid, skal jeg også blogge om romma mine;o))))
    Klem
    Linda;o)

    ReplyDelete
  6. Hei på deg. Tror Lanstil har. Nydelig. Vet flere butikker som har dem men vet ikke om de sender. Prøv forresten Mosters hus. De har hjemmeside og du kan sikkert ringe til Hilde og spør henne om å sende. Klem:)

    ReplyDelete
  7. Koppene er kjempefine :)
    Og bildene er nydelige som alltid :)
    Du har det så koselig og lekkert Nina..

    Ha en fin dag
    Her skinner solen :)
    Klem,Kari

    ReplyDelete
  8. Sånn pellis vil jeg også ha, kanskje vi kan gjøre ett bytte eller no?? Idag skal vi på båttur igjen, sov over fra tirsdag til onsdag. Må nyte siste rest av ferie og sommer fullt ut. Har forresten endel nyinnkjøpte stauder stående i bedet, men... Klart du må sitte helt stille med nydlingen i fanget, tiden går jo såååå alt for fort! Nyt dagene og kos dere max!

    ReplyDelete
  9. Så nydelig kjøkken! Helt etter min smak! Deilig med en handymann i hus!!

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  10. Sukk,her er det ingen som roter,men likevel ikke helt ryddig.Får skylde på latskapen tenker jeg ,hihi.
    Er vel stille i Paradiset idag ettersom pappan er i slavedrift :)
    Snakkes!
    Klem.

    ReplyDelete
  11. sååå nydelig kjøkken!! jeg har lik lampe over bordet som deg;) Den er kjempe fin!
    Eggeglassene skjønner jeg du beholdt selv;) supersøte! elsker den serien der. Jeg har faktisk brødboksen i den serien:)) hihi, men merkelig nok er den bare på pynt på kjøkkenbenken...:) men fin er den!
    Ser du også har endel varer fra perfect home..den serien har jeg også endel fra:) veldig fin og landlig.
    Ha en veldig fin dag!
    klem fra Lillan

    ReplyDelete
  12. Så fine de eggeglassene var:) jeg har frokost servicet i samme serien, da står det coffe eller tea om en vil inni den blanke "platen" prøver å huske om S har brødboksen i butikken sin men er litt usikker.
    Så flott kjøkkenet deres er, Nina.
    Taket ditt er vel malt i 80 glans det var lekkert, er det ikke vanskelig å male med så høy glans? er så redd det skal bli skjoldete jeg, du maler bare med kost? eller ruller du over også?
    Mange spørsmål på meg i dag-

    Kos deg og nyt husmor ferien med lille Leon.

    Klem fra Eli

    ReplyDelete
  13. veldig fine eggeglass!! og nydelig hjem!! Gjennomført og deiilig lyst!
    ha en fin uke! :-)

    ReplyDelete
  14. Nydelige glass, å de er kjøpt? skjønner godt du beholder dem selv...
    Nydelig lampe og den er kjøpt?
    Nydelige perfect Hometing syns nå jeg da, nydelig kjøkken du har, og blomsten i vinduet var ikke verst den heller...

    ReplyDelete
  15. de var kjempefine og for et koselig kjøkken du har. ei bikkje tå kore, hihi jeg må le, herlig med dialekter da:) ønsker deg en nydleig dag:) klem monica

    ReplyDelete
  16. Så koselig kjøkken du har, Nina! Og de eggeglassene var jo perfekte til serviset ditt :) Håper du finner brødboksen du skal ha i gave!

    Hilsen Margrethe

    ReplyDelete
  17. SÅ mye fine bilder!! Lekkert kjøkken :) Og den lampa var skikkelig stilig, passet perfekt hos deg!

    ReplyDelete
  18. Hallo, er fersk i dette gamet, men må bare få si at jeg er blitt veldig inspirert av alt hagearbeid du har holdt på med i sommer. Jeg er skikkelig imponert!!

    Interiøret ditt faller også i smak, og noe jeg har funnet ut etter at jeg begynte å se på endel interiørblogger, var at mange av de karakteristiske tingene i denne stilen, kjøpte jeg og dekorerte med allerede for 20 år siden. Hadde ikke noe spesielt navn på den tiden, men nå er jeg glad jeg har samlet det og ikke kvittet meg med det.

    Så hvis du er lei av noe, og har litt lagringsplass, så er et tips å pakke det ned for en stund. Om noen år, vil det glede deg igjen:)

    ReplyDelete
  19. Tonje:
    Pelargonium blomstrer hele sommer og høsten, og må tas inn før frosten kommer, og overvintres lyst og kjørlig. (evt mørkt, men da må den stå i kjellertemp.)
    Tina:
    Kjøpte eggeglassene i nettbutikken Lobelia!
    Anita: jeg skal ta stiklinger av flere av pellisene mine jeg! ;)

    ReplyDelete
  20. Hei! På en måte (for studentlommebokas del) er det bra du bor langt unna og ikke har nettbutikk, men på den andre siden skulle jeg mer enn gjerne hatt deg i nærheten. Så mye fint! I tillegg har du et nydelig hus. Kan du røpe fargekoden på veggen til kjøkkenet? Digget den fargen!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)