Wednesday, December 10, 2008

Interiørgjemsel

Dette vakre hjørnet er fra taket i stua.

Mellom alle 12 dragerne er det strukket papp, og da vi sto der som eiere i sommer, måtte vi da selvsagt finne ut hva som var under. Pappen var ganske stygg flere steder, og derfor ville vi helst ha den bort.

Dessverre var taket under bare undersiden av gulvet i andre etasje, og slettes ikke noe pent. Siden det også er temmelig lytt mellom etasjene her, har vi bestemt oss for å fore ned taket med 10 cm, men det blir ikke prioritert på noen år. Derfor måtte jeg fikse dette hjørnet, og skeptikeren min (samboern) kunne ikke forstå at det kunne gå an.

Undertegnede liker utfordringer, så med lim, stiftemaskin, sparkel og fugemasse gikk jeg i gang.
Og slik ble det til slutt:
Til og med min kresne skeptiker ble fornøyd.

Jer også svært fornøyd med hans form for interiørgjemsel:
Jeg får gåsehud av ledninger, og vil se minst mulig av de. Bildet over gir meg tilnærmet mareritt...
Men en dag senere så det slik ut:
Her skal tv'n vår stå.
Det som kommer ut av veggen og ser ut som vannrør, er høytalerledninger til surround-anlegget som skal være minimalt synlig.
(panelet er bare nymalt, ikke høyglanset, slik det ser ut for her!)

Jeg jobber svært mye for tiden, derfor blir det liten tid til blogging, dessverre. Men skal vi ha stue til jul, må det bare bli slik.

Ett lite glimt fra slik det ser ut i kveld:
Nå krysser vi fingrene på at resten av gulvet kommer i morgen, slik at vi blir ferdig i glassverandaen. Vi mangler bare 4 lengder, men har ventet i flere uker, for gulvet kommer fra Finland....
De siste dagene har jeg fått flere awarder, og dette er bare SÅ koselig! Problemet er å ha tid til å sende de videre!
Det er jo så innmari mange som fortjener sånne, for det er så mange flotte blogger her. Akkurat nå må jeg bare prioritere å få stue, så jeg får komme tilbake til det senere.

Tusen takk Lene og Elisabeth!
Klem fra en som er full av malingsflekker!

5 comments:

  1. Taket ble jo kjempebra!
    Bra med alt som kan gjemmes!
    Stua kommer også til å bli helt perfekt!

    Du må itj slit dæ helt ut no da!

    Vi snakkes!

    Klæm :)

    ReplyDelete
  2. Virkelig "bra jobba" Nina!

    Enig med du! - (De sier slik i Arendal!!) - synlige ledninger er noe herk, - ville helst hatt trådløse elektriske også!!!

    ReplyDelete
  3. Det kaller jeg handywoman!! Ble jo kjempebra når du hadde fikset! Tror også jeg må vise mannen her løsningen med de ledningene, for han har ike helt forstått at ledninger, det er ikke pent... Lykke til videre med jobbinegen:)

    ReplyDelete
  4. Hei!
    Fant deg i en eller annen blogg, kanskje interiørbloggen.
    Hvor bra det taket ble, greit å kunne jukse litt intil man får ordnet det.
    Ønsker dere en fin førjustid, vil nok komme innom her ofte å titte på fremgangen i paradiset:).
    Ønsker også ei god helg!
    Mvh Liv Ingjerd
    http://www.livogfrank.com
    http.//www.zeesara.com

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)