Monday, April 7, 2008

Nok en dag med syke barn...


Må holde meg hjemme med mine prikkete barn, så jeg dro frem symaskinen i dag etter å lest ut boken jeg begynte på i helgen.
Er litt glad i Robert Ludlum og heldigvis har mamma flere bøker som var utgitt i en bokklubb på 80-tallet. Det var der jeg fant "Matareser-Hevnen" som jeg leste i helgen. Spioner og agenter hadde det mye hardere før mobiltelefonens tidsalder, gitt! ;)

En liten pose til badet for å ha stæsj i.
Sydd i samme stoff som stoltrekket.


En billig duk fra Kid Interiør blir lett til ny vaskeromsgardin:

(prøvehenger den på stua, siden vaskerommet befinner seg 20 mil unna)

Så sydde jeg omsider de 160 lappene fra restehaugen av blått stoff.
Er fullstendig klar over at det blir penere med litt færre forskjellige stoffer, men jeg begynte på dette først og fremst for å bruke opp rester og gamle (stygge) stoff. Skal bli ett pledd eller ett divan-teppe som mamma kaller det i dukkestua. Må bare skaffe platevatt og stoff til baksiden først!

Morgendagen blir nok en dag hjemme med sykt barn, men det blir den siste dagen tror og håper jeg!
Har en lang liste av ærender jeg må gjøre, og må innom gartneriet og høre når jeg skal begynne å jobbe.
Ellers klør det i fingrene etter å begynne ute i hagen, men i dag har det vært litt vind og altfor kaldt. Det er meldt bedre i morgen så vi får se....

9 comments:

  1. Tusen takk for besøk i bloggen min og gode stikling tips : )
    Kjipt med syke barn, men så utrolig effektiv du har vært på en sådan dag...kjempeflotte ting du har sydd !!!

    Ha en flott uke !!

    Gratulerer med nytt hus forresten..har fått med meg jakten din.. så kjempekoselig ut : )

    ReplyDelete
  2. Hei du kreative og blomsterglade sjel! Nå har jeg vært inne i din verden en stund, sett hagen din på hagegal og kikket nedover innleggene dine. Du står virkelig på, Nina. Jeg er imponert! Tryller frem det ene flottere enn det andre. Kappa som ble forvandlet fra den billige duken, var kjempesøt. Det stusselige kjøkkenbordet i furu ble alt annet enn stusselig! Der synes jeg du definitivt skal velge den orginale porselensknotten for å bevare det autentiske og sjarmerende.
    Moro å se en del av hagen din også. Gleder meg til å følge deg over i den nye hagen. Hagestua di som dere lagde i sommer var skikkelig koselig!
    Vel, god bedring og lykke til med prosjektene videre. Klem fra Trine

    ReplyDelete
  3. Så kreativ du erselv med syke barn!
    Har du fått vært ute i hagen i dag?
    Mener jeg så deg utenfor, da vi var på tur til Orkanger i sekstiden.... :-) Ingen snø til deg så jeg, men her er det ennå en meter. uhu Jeg vil å begynne i hagen!!!

    ReplyDelete
  4. Guri så flink du er. Veldig lur ide dette med duken. Det kan hende jeg gjør også. Bra du har noe å finne på når ungene har prikker, ellers kan man få ganske dilla. Hanne

    ReplyDelete
  5. Så masse fint du har sydd da!! Ikke lenge til at du får før og etterbilder nå! HUSK: ta masse bilder. Det er så gøy å se senere også!
    Har ikke fløyelsbånd i butikken nei desverre!!
    Ha ei fin uke videre!!

    ReplyDelete
  6. Heisann ! Skal si du får ting gjort !! Kjempesøt gardin,og den posen var jo bare så fin !! Kjøkkenbordet fikk jo et helt nytt liv......du kan virkelig trylle med malingen !! Herlig å se dine hagebilder,til å drømme seg helt bort i........gleder meg til å se hagen der du flytter,også.....:O) Kos deg da,og god bedring til de syke små ;O)

    ReplyDelete
  7. Å du store som du har jobbet og stått på siden sist jeg var innom... Og så mye Kid reklame du har da :-) Gleder meg til du kommer hjem, for da blir du kune hos meg.(VIP)
    jeg mener å huske det at du lurte på om jeg har behov for blomster, desverre, det har jeg ikke. Jeg har en helt flat tomt, og mine bed er ustelt nok og overfylt som det er. Men uasett skal vi nok få til en avtale. ang. gardiner :-)
    Lykke til med vannkoppene, her i huset hadde de det da di var halvannet år, og var så heldige å ha 5 prikker hver!

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  8. Teppet var kjempe fint, ikke for mye forskjellige lapper spør du meg...

    Jeg er ELENDIG å huske navn på planter, jeg ser på bildene på hagesenterene og kjøper det jeg synest er fint, så det har vært MANGE bomkjøp oppover. Må spesielt tenke på å kjøpe planter som tåler saltvann, siden hagen min før mange gode dusjer med sjøvann i løpet av en vinter.
    Det eneste jeg har bestemt meg for er flere hortensia, mer lavendel, mer roser, mer peoner...og så skal jeg se om jeg finner noen fine vintergrønne planter til en liten hekk.....

    ReplyDelete
  9. Masse fint du har fått til igjen , det teppet passer nok utmerket i hytta og den duk-gardinen vart kjempesøt - god ide.
    Ellesr går ting mye bedre her alle er på bedringens vei .
    PS. kom ikke noe katalog til meg i dag.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)