Thursday, January 17, 2008

Nathalies rom

Tok noen bilder av rommet til eldstedatteren i går, men det begrenset seg litt for hvar som var fotograf-vennlig, for frøkenen hadde enda ikke ryddet til helgen! ;)
Hun satte i gang da jeg startet støvsugeren og truet med å støvsuge der inne, men i skrivende stund er jeg enda ikke fornøyd.
Min datter har en forkjærlighet for puter og pledd, så det er alltid ett mareritt å skifte på sengen hennes. I morgen skal hun til faren, og hun må alltid rydde rommet sitt før hun drar det. I og med det at vi bruker kjellerstua som hjemmekino må vi bruke hennes rom som gjesterom, for det hender ikke sjeldden at vi får enten venner eller IKEA-gjester på besøk (når venner fra Molde skal på IKEA, bruker de meg som hotell! ;) )

Nathalies rom står omtent slik det var da jeg kjøpte huset i 2002. Fjernet bare gulvbelegget, slipet og male gulvet. Tapeten var så søt at jeg ville ha den til jeg fant en ny i liknene stil. (noe jeg enda ikke har gjort...)
Det dumme med dette rommet er at trolig fordi de tok bort vinduet på nord-veggen, la de en annen tapet her. Det er den grønne, mindre pene som vises på det nederste bildet.

Disse titteskapene laget jeg da jeg var 17 år. Skoen er min første, og porselensdukken fikk jeg i gave fra min kjære tante i Molde som barn. Titteskapene har bittesmå rosa blomster og grønne blader påmalt med sjablonger jeg laget selv. Kom selvsagt ikke på å ta bilder av disse...
Det er min egen "konstruksjon" og glassene kan skyves oppover for å evt. bytte innhold i kassene.

Denne lampen reddet jeg fra huset til bestemor da søskenbarnet mitt overtok. Han skulle ikke ha den, fordi den var stygg. Jeg bare malte og laserte messingen, samt monterte ny ledning og bryter. Skjermen er orginal. Syns den ble søt jeg da!
Lillesøsteren min på 15 har tvillingen, og jeg har lovet å hjelpe henne å gjøre det sammen med hennes også.
Dette er bittelitt av innholdet i Nathalies rom, fortsettelse følger!

17 comments:

  1. nydelige barnerom-jeg har en genuin interesse for barneinteriør ol til de små.
    la ut bilder på min første blogg av våre barnerom, memn skal legge ut nye og oppdaterte snart- i helgen håper jeg. ta gjerne turen.
    gof helg!!!!
    hilsen Karoline

    ReplyDelete
  2. Stygg lampe???? Er han gal??? Knallfin. Skulle ønske vi hadde tatt vare på mer etter mormor.
    Her sitter jeg og leser om en datter som rydder rommet selv...tror prinsessa må få lese dette innlegget ditt jeg.
    Hun er ikke så flink til å rydde hvist alt flyter men når det er ryddig så liker hun og gå å dille og dalle. For første gangen på lenge har hun begynt å oppholde seg på rommet. Om dagene sitter hun der og gjør lekser, skriver brev til brevvenner. Husker at jeg var også slik i den alderen. Koste meg i mitt eget selskap.
    Her går det i klipping og diverse andre småsyssler. Har fri helg og det nyter jeg. Nå er jeg ferdig og gjøre rent her nede i hovedetasjen så nå skal jeg bevege meg oppover.
    Ha en fin fredag og ei flott helg. Masse klemmer fra Elin:O)

    ReplyDelete
  3. Så gøy med titteskap og gammel flott og eksklusiv lampe. Jeg likte jo godt den retro grønne tapeten på det nederste bildet også, huset ditt ser forøvrig veldig koselig ut:)
    Jeg gikk opp på loftet i går for å skue utover de tre rommene der oppe, kanskje kunne jeg knipse noen fine bilder fra en eller annen vinkel???
    Ikke mulig: Jeg tråkket inn og ut av rotet og gikk ned med uforettet sak... Det er umulig å ta bilde av mine barn sine rom de er SÅÅÅÅ rotete til enhver tid... Selv når de har ryddet så roter de fem minutter etter godkjenningen for å si det sånn! Jaja, ønsker deg og dine en riktig god helg. Kos dere!

    ReplyDelete
  4. Så vakre rom , og nydelige detaljer !! Du har en flott blogg :)

    God helg!

    ReplyDelete
  5. Hei Nina!
    Så moro og finne deg! Kjempefin blogg du har - WOW sier jeg bare!

    ReplyDelete
  6. Koselig med sånne ting som har en historie; gammel eller ny!! Lampen og titteskapene er kjempfine! Og datteren din har sååå flott navn!!
    Her rydder mine to største sine rom hver fredag!! Får 20,- for det!
    >Blir så bra og jeg blir såå fornøyd! Er veldig gla for alt jeg slipper å gjøre!!
    Ha en flott helg!

    ReplyDelete
  7. Fint rom eldste jenta også tror jeg, vertfall det vi har sett så langt.

    Jeg vet hvilken tapetprøve bok du skulle ha sett i, men ikke pok..om jeg kommer på navnet.
    Men du har jo fin tapet, så du trenger det jo ikke.

    Jeg lette meg ihjel etter lysblå og hvitstripet tapet til Martins rom, da tapesereren sto klar hadde de selvfølgelig ikke fått den lell, og det var minst 6 uker ventetid!!
    Gav opp hele stripedrømmen og tok første og beste billigtapet,nå kan en egentlig få hetta av ørti bamser på hver en vegg.... Jaja,litt søt òg da:-p

    Enda flere fine titteskap, så søt med skoen og porselensdukken:0)
    Lampen var også flott, tenk å kalle den stygg da.
    Jeg har også en forkjærlighet til slik gjenbruk av gamle lamper, artig å ha noe ikke alle andre har maken til;0)

    Rydde er et fremmedord for datteren min, eller hun prøver av og til, men det blir aldri bra! *mammas hjertesukk*

    Gleder meg til fortsettelsen!

    Fin fredagskveld til deg:0)

    ReplyDelete
  8. Spennende både tittekassene og malingen av den lampa. Den ble jo virkelig fin jo. Men Nina...hvilken maling har du brukt? og sitter den på messingen?
    Har jo loftet fullt av sånn messingting du vet...

    Ser du inn hos meg at du har fått verdens dårligste nyhet..., huff. du skremmer meg jente !! Håper det ikke er så ille..., liker ikke sitte her og være vitne til at noen oppi dalen sliter...?

    Omsorgsfull klem herfra.

    ReplyDelete
  9. Så koselig et rom hun også har,og de titteskapene er jo helt nydelige,har du alltid drevet å lage ting du,kjempeflink er du.Bra du fikk redda lampa,den er jo kjempeflott,både lampa og skjermen.Tror den jenta di er helt normal jeg,når det gjelder rydding ihvertfall.Ønsker deg ei fin helg:o)

    ReplyDelete
  10. Koselig med så flott tilbakemelding!
    Fortsettelsen kommer i kveld, men nå skal jeg i bursdag til Lone og spise kake!

    ReplyDelete
  11. Hei:) Du har det bare så vakkert rundt deg! Kan ikke di ta en titt på min blogg? Har lagt ut bilder av kjøkkenet vårt som jeg gjerne skulle gjort noe med...og du som er den handydamen har kanskje noen gode tips...?:)

    ReplyDelete
  12. Heia Nina :)
    Tusen takk for kjempekoslig ros....jeg takker !!!
    Så hyggelig at venninen din liker butikken min. Alltid så korslig å høre at den er noens favorittbutikk !!!
    Jeg elsker gammle lamper,stoler og kopper !!
    Den lampa di er så nydelig---DU HAR ETT VELDIG FINT HJEM .Så rart ...jeg hadde også tenkt å legge inn ett bilde av en lampe i dag-
    Ta med deg venninnen din og kom en tur :)
    Klem

    ReplyDelete
  13. Heia Nina :)
    Tusen takk for kjempekoslig ros....jeg takker !!!
    Så hyggelig at venninen din liker butikken min. Alltid så korslig å høre at den er noens favorittbutikk !!!
    Jeg elsker gammle lamper,stoler og kopper !!
    Den lampa di er så nydelig---DU HAR ETT VELDIG FINT HJEM .Så rart ...jeg hadde også tenkt å legge inn ett bilde av en lampe i dag-
    Ta med deg venninnen din og kom en tur :)
    Klem

    ReplyDelete
  14. Hei!
    Du har det jo bare så nydelig rundt deg! Ungene dine har fantastisk fine rom da:) Her er barnerommene fulle av greier, blir nok aldri så yndige som dine!
    Ha en flott helg!

    ReplyDelete
  15. Hei!
    Jeg må si jeg synes disse titteskapene er så fine! Slike kunne jeg veldig gjerne ha tenkt meg selv! En fin måte å vise frem gjenstander på som er gode minner! Dekorativt er det jo også! Lampen var jo også veldig søt, det hadde vært synd om denne hadde blitt kastet. Hadde det vært meg for fem år siden, hadde jeg kanskje gjort det selv. Da hadde jeg vanskeligheter med å se potensiale i ting! Er glad at jeg har et litt annet syn på ting nå!
    ønsker deg en trivelig helg!
    klem fra Beth

    ReplyDelete
  16. Skjønne barnerom!! Så lur ide med de "titteboksene". Ha ei god helg!!

    ReplyDelete
  17. Åå sånne lamper hadde bestemoren min på stua si da hun levde... Kanskje jeg skulle funnet dem frem og pusset dem opp jeg også. Ble jo kjempefin når den ble hvit :)

    Randi

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)