Tuesday, January 29, 2008

En typisk tirsdag!

Da har min mor også begynt å skrive blogg, etter å ha smuglest min i lengre tid.
Hun har lagt ut bilde av mitt barndomshjem i Fræna, samt hele familien min. Kjenner jeg henne rett, dukker det nok opp flotte bilder fra Alanya også. Håper hun legger ut bilder av stukkatur-listene i takene fra leiligheten, for de er utrolig fine.

I Tyrkia er strømmen temmelig dyr i forhold til den gjennomsnittlige inntekt, derfor sparer alle på strømutgiftene.
De som solgte mamma leiligheten, var så snille at de monterte sparepærer i hele spot-rekken som er innfeldt ved stukkaturlistene rundt hele taket på stua. Det var nok godt ment, men det stikker altså ut store (vanlige) sparepærer ut fra hvert hull der...
Ikke akkurat lækkert, men TYPISK Tyrkia!!
.....................................................................................
Ellers får jeg besøk av tre venninner i kveld for å se film i hjemmekinoen. Jeg kommer meg ikke noen steder på kveldstid etter at Andreas flyttet, så da må venninnene komme hjem til meg!
Prøver å være litt effektiv i ryddingen, så mens jeg satt på do og la sammen klær i sted, kom jeg til å tenke på IKEA-reklamen den hun fruen i huset er svært effektiv i sine gjøremål, og samkjører bla. barneselskap og styremøte.
Jeg liker den dama ganske godt, bortsett fra at jeg foretrekker å ha sex og strikke hver for seg.... ;)
Skulle forresten likt å hatt barneselskap under styremøter til forretningseiendommen i Molde der jeg er styremedlem!
Det hadde vært en fin utfordring det! *ler*
Elsker å si mye på kort tid, men stakkars kjæresten min oppfatter omtrent 50%....
..................................................................................
Men nå er kaffen drukket opp og bolledeigen hevet. Ned å bake mens en forer unger med boller til kveldsmat! (mulig det blir bolledeig...(!) )
Så lage dip og skrelle gullerøtter mens bollene står i ovnen, huske å fyre i begge ovnene, og legge unger!
Dette er drømmen min om litt:

Smørblid Maria i sengen sin!!!

5 comments:

  1. Tusen takk for gratulasjonen! :)

    Jeg er ikke helt sikker på når morsdag er, lurer på om det er nå til søndag. Var gemalen som grynta bak avisa i dag, at det var reklame for morsdagsgaver, så da nærmer nok morsdagen seg ja.

    Kikka innom bloggen til mamma`n din i dag, så flink hun er, mora mi hadde aldri i verden klart å lage en blogg.

    ReplyDelete
  2. Artig, mammaen min kan ikke slå på pc`n her engang hun *ler*
    Men den gamle hun hadde fikk hun på, og brukte til å legge kabal på!!
    Men internett tror jeg hun synes er skumle greier;0)

    Multitasking er ikke det noe hihi..du får unna ting hører jeg.
    Her har vi hatt svigers på kveldskaffe og kanelsnurrer, og resten av kvelden har jeg bare "rotet " bort.
    Skal titte innom mammaen dins blogg før jeg finner loppekassen.
    Ha en fin onsdag!

    ReplyDelete
  3. Hei Nina , ser deg for meg der du spinger rundt og gjør 7 ting på en gang .har bare et ord for det EFFEKTIVT!! Vi er nok litt like der , og det verste av alt er at jeg trivest med å gjøre mye , blir egentlig litt sur vist ikke resten av gjengen i huset ( spesielt min andre halvdel) Ikke ser behovet for å vaske over kjøkken gulvet før vi legger oss.


    Ja altid spennende å skal kikke inn på bloggen din:-)koslig at Grete har kommet på banen , og de listene du snakker om var kjempe fine.
    Nå må jeg legge fra meg pc`n og bli effektiv igjen klem M

    ReplyDelete
  4. Ja det skulle vært noe det, å vært dama fra Ikea-reklamen! Første gang jeg så den holdt jeg på å le meg ihjel ;)Vi må tok gjøre en ting om gangen. Men det stemmer jo ALDRI, iallefall ikke oss kvinner! Vi gjør aldri bare en ting om gangen vi, vi gjør helst fem, mens vi planlegger hvilke fem neste ting som står på planen ;) Neei, nå skal jeg straks sra på home-party og kose meg. Kanskje jeg finner meg noe fint ;) Så koselig at moren din har opprettet blogg da! Morsomt å dele en slik interesse!
    Ønsker deg en fortsatt fin onsdagskveld!
    Klem fra Beth

    ReplyDelete
  5. hi, hi, ser meg for deg tempoet...selv kaster jeg alt mulig rot jeg ikke får unna inn på soverommet vårt, for det er ganske safe at gjestene ikke går dit...;)
    et blir sikkert en hyggelig stund, med eller uten rot;)
    hun reklamedamen er kul, men enig ang strikkingen...;)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)